Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/102290
Название: Infographics and Mathematics: A Mechanism for Effective Learning in the Classroom
Авторы: Sudakov, I.
Bellsky, T.
Usenyuk, S.
Polyakova, V. V.
Дата публикации: 2016
Издатель: Taylor and Francis Inc.
Библиографическое описание: Infographics and Mathematics: A Mechanism for Effective Learning in the Classroom / I. Sudakov, T. Bellsky, S. Usenyuk, et al. — DOI 10.1080/10511970.2015.1072607 // PRIMUS. — 2016. — Vol. 26. — Iss. 2. — P. 158-167.
Аннотация: This work discusses the creation and use of infographics in an undergraduate mathematics course. Infographics are a visualization of information that combines data, formulas, and images. This article discusses how to form an infographic and uses infographics on topics within mathematics and climate as examples. It concludes with survey data from undergraduate students on both the general use of infographics and on the specific infographics designed by the authors. Copyright © Taylor & Francis Group, LLC.
Ключевые слова: CLIMATE SCIENCE
EDUCATIONAL TECHNOLOGY
INFOGRAPHICS
MATHEMATICS
UNDERGRADUATE EDUCATION
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/102290
Условия доступа: info:eu-repo/semantics/openAccess
Идентификатор SCOPUS: 84958969379
Идентификатор PURE: 702756
163c8a12-1e7f-4a49-b28c-ece10359280c
ISSN: 10511970
DOI: 10.1080/10511970.2015.1072607
Располагается в коллекциях:Научные публикации ученых УрФУ, проиндексированные в SCOPUS и WoS CC

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2-s2.0-84958969379.pdf617,88 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.