Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/102290
Название: | Infographics and Mathematics: A Mechanism for Effective Learning in the Classroom |
Авторы: | Sudakov, I. Bellsky, T. Usenyuk, S. Polyakova, V. V. |
Дата публикации: | 2016 |
Издатель: | Taylor and Francis Inc. |
Библиографическое описание: | Infographics and Mathematics: A Mechanism for Effective Learning in the Classroom / I. Sudakov, T. Bellsky, S. Usenyuk, et al. — DOI 10.1080/10511970.2015.1072607 // PRIMUS. — 2016. — Vol. 26. — Iss. 2. — P. 158-167. |
Аннотация: | This work discusses the creation and use of infographics in an undergraduate mathematics course. Infographics are a visualization of information that combines data, formulas, and images. This article discusses how to form an infographic and uses infographics on topics within mathematics and climate as examples. It concludes with survey data from undergraduate students on both the general use of infographics and on the specific infographics designed by the authors. Copyright © Taylor & Francis Group, LLC. |
Ключевые слова: | CLIMATE SCIENCE EDUCATIONAL TECHNOLOGY INFOGRAPHICS MATHEMATICS UNDERGRADUATE EDUCATION |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/102290 |
Условия доступа: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Идентификатор SCOPUS: | 84958969379 |
Идентификатор PURE: | 702756 163c8a12-1e7f-4a49-b28c-ece10359280c |
ISSN: | 10511970 |
DOI: | 10.1080/10511970.2015.1072607 |
Располагается в коллекциях: | Научные публикации ученых УрФУ, проиндексированные в SCOPUS и WoS CC |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
2-s2.0-84958969379.pdf | 617,88 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.