Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/100457
Title: Impact of reading strategies on development reading comprehension achievements
Other Titles: Влияние стратегий чтения на развитие понимания прочитанного
Authors: Salhi, Issam
Салхи, Иссам
metadata.dc.contributor.advisor: Kuprina, T. V.
Куприна, Т. В.
Issue Date: 2021
Publisher: ООО «Издательский Дом «Ажур»
Citation: Salhi Issam. Impact of reading strategies on development reading comprehension achievements / Issam Salhi ; научный руководитель T. V. Kuprina // Язык в сфере профессиональной коммуникации : сборник материалов международной научно-практической конференции преподавателей, аспирантов и студентов (Екатеринбург, 29 апреля 2021 г.). — Екатеринбург : ООО «Издательский Дом «Ажур», 2021. — С. 300-309.
Abstract: Основной целью исследования является изучение влияния стратегий чтения на понимание прочитанного. Для достижения цели было проведено исследование стратегий чтения, используемых студентами и их влияние на понимание прочитанного. Было опрошено 22 студента, обучающихся в Уральском федеральном университете. Результаты показали, что студенты используют различные стратегии чтения: сканирование, скимминг, чтение вслух, выделение грамматических структур, ответы на простые вопросы, поиск значений новых слов, перевод текстов на родной язык. Анализ полученных данных показывает, что учебные стратегии, используемые студентами для чтения на английском языке тесно связаны с уровнем понимания прочитанного, но не имеют системности.
The main purpose of the study is to investigate the impact of reading strategies on reading comprehension achievements. A survey based on the questionnaire was conducted to identify learning strategies used by the learners and their impact on reading comprehension. A sample comprising of 22 students was selected from the Ural Federal University. The results indicated that students use variety of reading learning strategies including scanning, skimming, reading aloud, outlining grammatical structures, answering simple questions, looking for the meaning of new vocabulary and translating English texts in their mother language. The analysis of the data revealed that learning strategies adopted by students for reading English were strongly correlated with their performance in reading comprehension but not regular and systemic.
Keywords: ЧТЕНИЕ
СТРАТЕГИИ ЧТЕНИЯ
ПОНИМАНИЕ ПРОЧИТАННОГО
РЕЗУЛЬТАТЫ ПОНИМАНИЯ
READING
READING STRATEGIES
READING COMPREHENSION
COMPREHENSION ACHIEVEMENTS
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/100457
Conference name: Международная научно-практическая конференция преподавателей, аспирантов и студентов «Язык в сфере профессиональной коммуникации»
International research to practice conference for educators, postgraduates and students "Languages in professional communication"
Conference date: 29.04.2021
ISBN: 978-5-91256-521-2
Origin: Язык в сфере профессиональной коммуникации.— Екатеринбург, 2021
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-91256-521-2_2021_048.pdf469,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.