Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/95509
Title: Когнитивные и эмоциональные предикторы успешности обучения на онлайн-курсе
Other Titles: Cognitive and Emotional Predictors of Learning Online Course
Authors: Klimenskikh, M. V.
Maltsev, A. V.
Lebedeva, Ju. V.
Kaur, H.
Клименских, М. В.
Мальцев, А. В.
Лебедева, Ю. В.
Каур, Х.
Issue Date: 2021
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Когнитивные и эмоциональные предикторы успешности обучения на онлайн-курсе / М. В. Клименских, А. В. Мальцев, Ю. В. Лебедева, Х. Каур. — Текст: электронный // Cognitive Neuroscience — 2020 : материалы международного форума, 11–12 декабря 2020 г., Екатеринбург. — Екатеринбург : Изд во Урал. ун та, 2021. — С. 272-276. — URL: https://elar.urfu.ru/handle/10995/95509.
Abstract: This article is based on the results of three years of research on a sample of about 1000 students of various specialties. Here is presented the relationship of psychological predictors (motivation, intelligence and a number of other personal characteristics) with the success of online learning. The higher the intelligence, the easier it is to learn in a remote format. Excellent students of online courses unexpectedly demonstrated a low level of educational motivation with consistently high levels of responsibility. In general, a successful student is successful in any training format.
По результатам трех лет исследования на выборке около тысячи студентов различных специальностей рассмотрена связь психологических предикторов (мотивации, интеллекта и ряда других личностных особенностей) с успешностью онлайн-обучения. Авторы приходят к выводу, что чем выше интеллект, тем проще человеку учиться в дистанционном формате. Отличники онлайн-курсов неожиданно продемонстрировали низкий уровень учебной мотивации при стабильно высоких показателях ответственности. Главный вывод авторов — успешный студент успешен в любом формате обучения.
Keywords: ONLINE COURSE
REMOTE EDUCATION
PSYCHOLOGICAL PREDICTORS OF SUCCESSFUL LEARNING
ОНЛАЙН-КУРС
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ПРЕДИКТОРЫ УСПЕШНОГО ОБУЧЕНИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/95509
Conference name: Cognitive Neuroscience — 2020
Conference date: 11.12.2020–12.12.2020
RSCI ID: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=45640313
ISBN: 978-5-7996-3178-9
Sponsorship: Исследование подготовлено при поддержке РФФИ (проект № 17-36-01069).
Origin: Cognitive Neuroscience — 2020. — Екатеринбург, 2021
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-7996-3178-9_2021_060.pdf114,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.