Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/95509
Title: | Когнитивные и эмоциональные предикторы успешности обучения на онлайн-курсе |
Other Titles: | Cognitive and Emotional Predictors of Learning Online Course |
Authors: | Klimenskikh, M. V. Maltsev, A. V. Lebedeva, Ju. V. Kaur, H. Клименских, М. В. Мальцев, А. В. Лебедева, Ю. В. Каур, Х. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Когнитивные и эмоциональные предикторы успешности обучения на онлайн-курсе / М. В. Клименских, А. В. Мальцев, Ю. В. Лебедева, Х. Каур. — Текст: электронный // Cognitive Neuroscience — 2020 : материалы международного форума, 11–12 декабря 2020 г., Екатеринбург. — Екатеринбург : Изд во Урал. ун та, 2021. — С. 272-276. — URL: https://elar.urfu.ru/handle/10995/95509. |
Abstract: | This article is based on the results of three years of research on a sample of about 1000 students of various specialties. Here is presented the relationship of psychological predictors (motivation, intelligence and a number of other personal characteristics) with the success of online learning. The higher the intelligence, the easier it is to learn in a remote format. Excellent students of online courses unexpectedly demonstrated a low level of educational motivation with consistently high levels of responsibility. In general, a successful student is successful in any training format. По результатам трех лет исследования на выборке около тысячи студентов различных специальностей рассмотрена связь психологических предикторов (мотивации, интеллекта и ряда других личностных особенностей) с успешностью онлайн-обучения. Авторы приходят к выводу, что чем выше интеллект, тем проще человеку учиться в дистанционном формате. Отличники онлайн-курсов неожиданно продемонстрировали низкий уровень учебной мотивации при стабильно высоких показателях ответственности. Главный вывод авторов — успешный студент успешен в любом формате обучения. |
Keywords: | ONLINE COURSE REMOTE EDUCATION PSYCHOLOGICAL PREDICTORS OF SUCCESSFUL LEARNING ОНЛАЙН-КУРС ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ПРЕДИКТОРЫ УСПЕШНОГО ОБУЧЕНИЯ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/95509 |
Conference name: | Cognitive Neuroscience — 2020 |
Conference date: | 11.12.2020–12.12.2020 |
RSCI ID: | https://www.elibrary.ru/item.asp?id=45640313 |
ISBN: | 978-5-7996-3178-9 |
Sponsorship: | Исследование подготовлено при поддержке РФФИ (проект № 17-36-01069). |
Origin: | Cognitive Neuroscience — 2020. — Екатеринбург, 2021 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-3178-9_2021_060.pdf | 114,23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.