Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/86579
Title: | Психологические предикторы эффективности онлайн-образования : магистерская диссертация |
Other Titles: | Psychological predictors of the effectiveness of online education |
Authors: | Агеева, Е. В. Ageeva, E. V. |
metadata.dc.contributor.advisor: | Мальцев, А. В. Maltsev, A. V. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | б. и. |
Citation: | Агеева Е. В. Психологические предикторы эффективности онлайн-образования : магистерская диссертация / Е. В. Агеева ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт , Кафедра общей и социальной психологии. — Екатеринбург, 2020. — 79 с. — Библиогр.: с. 68-79 (93 назв.). |
Abstract: | The results of this study showed a reliable relationship between several psychological predictors and the success of online learning. Successful students of full-time education remain successful in online learning, as evidenced by the reliable positive relationship between the indicators of “Сonscientiousness” and “Self-control” with the effectiveness of online learning. The study also showed a negative connection between the visual perceptual modality and the success of online learning. A positive correlation between the “Amotivation” and the results of online learning indicates that this factor is a distinctive predictor of the online learning form from full-time. Результаты настоящего исследования показали наличие достоверных связей нескольких психологических предикторов с успешностью онлайн-обучения. Успешные в традиционной учебе студенты остаются успешными и при онлайн-обучении, на что указывают достоверные положительные связи показателей «Добросовестность» и «Самоконтроль» с эффективностью онлайн-образования. Исследование также показало отрицательную связь перцептивной модальности «Визуал» с успешностью онлайн-обучения. Положительная корреляция показателя «Амотивация» с результатами онлайн-обучения указывает на то, что данный показатель является отличительным предиктором онлайн-формы обучения от традиционной. |
Keywords: | MASTER'S THESIS INTELLIGENCE EDUCATIONAL MOTIVATION SELF-CONTROL PERSONALITY CHARACTERISTICS BIG FIVE PERCEPTUAL MODALITY MASS ONLINE COURSES (MOOC) МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ ИНТЕЛЛЕКТ УЧЕБНАЯ МОТИВАЦИЯ САМОКОНТРОЛЬ ЛИЧНОСТНЫЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ БОЛЬШАЯ ПЯТЕРКА ПЕРЦЕПТИВНАЯ МОДАЛЬНОСТЬ МАССОВЫЕ ОНЛАЙН-КУРСЫ (МООК) |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/86579 |
Access: | Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии |
License text: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613 |
Appears in Collections: | Магистерские диссертации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
m_th_e.v.ageeva_2020.pdf | 372,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.