Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/74052
Title: Проблемные аспекты конструирования и экспертизы содержания онлайн-курсов
Other Titles: PROBLEMATIC ASPECTS OF DESIGNING AND EXAMINING THE CONTENTS OF ONLINE COURSES
Authors: Попова, И. В.
Issue Date: 2019
Publisher: ИТОО УрФУ
Citation: Попова И. В. Проблемные аспекты конструирования и экспертизы содержания онлайн-курсов / И. В. Попова // Глобальная конференция по технологиям в образовании EdCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе — 2019 : сборник статей участников конференции (Екатеринбург, 24-26 апреля). — Екатеринбург: ИТОО УрФУ, 2019. — С. 108-113.
Abstract: The study of the online courses contents aimed at forming general cultural and general professional competencies in higher education, denotes the contradiction between the requirements of expertise, traditions of academic contents and pedagogical design. One of the tools for overcoming contradictions is the application of the propaedeutics method when constructing the text contents of online courses and taking into account pedagogical design, science, and contents.
Исследование содержания онлайн-курсов, направленных на формирование общекультурных и общепрофессиональных компетенций в высшем образовании, обозначает противоречия между требованиями экспертизы, традициями академического содержания и педагогическим дизайном. Один из инструментов преодоления противоречий – применение методики пропедевтики при конструировании текстового содержания онлайн-курсов с учетом педагогического дизайна, научности, содержательности.
Keywords: PRIORITY EDUCATION PROJECT "MODERN DIGITAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT IN THE RUSSIAN FEDERATION"
SUBSTANTIVE EXAMINATION OF ONLINE COURSES
TEXT CONTENT ONLINE COURSES
PEDAGOGICAL DESIGN
PROPAEDEUTICS
PSYCHOLOGICAL FEATURES IN ONLINE COURSES
ПРИОРИТЕТНЫЙ ПРОЕКТ В ОБЛАСТИ ОБРАЗОВАНИЯ «СОВРЕМЕННАЯ ЦИФРОВАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА В РФ»
СОДЕРЖАТЕЛЬНАЯ ЭКСПЕРТИЗА ОНЛАЙН-КУРСОВ
ТЕКСТОВОЕ СОДЕРЖАНИЕ ОНЛАЙН-КУРСОВ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ДИЗАЙН
ПРОПЕДЕВТИКА
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ОСВАИВАЮЩИХ ОНЛАЙН-КУРСЫ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/74052
Conference name: Глобальная конференция по технологиям в образовании EdCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2019
Conference date: 24.04.2019-26.04.2019
Origin: EdCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2019. — Екатеринбург, 2019
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edcrunch_2019_019.pdf542 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.