Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/59111
Title: Кросс-культурные аспекты маркетинговых коммуникаций
Other Titles: Cross-cultural aspects of marketing communications
Authors: Sysoeva, T.
Ostanina, K. E.
Сысоева, Т. Л.
Останина, К. Э.
Issue Date: 2018
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Сысоева Т. Л. Кросс-культурные аспекты маркетинговых коммуникаций / Т. Л. Сысоева, К. Э. Останина // XXI Международная конференция памяти профессора Л. Н. Когана «Культура, личность, общество в современном мире: методология, опыт эмпирического исследования», 22-23 марта 2018 г., Екатеринбург. — Екатеринбург: УрФУ, 2018. — С. 399-404.
Abstract: This paper highlights the importance of taking into account cross-cultural features in the development of the communication policy of the company. The problems of adaptation and standardization for advertising campaigns at the foreign markets. The cases from the global brands experience in the field of cross-cultural characteristics are presented. The cross-cultural peculiarities of China and Africa in the context of marketing communications are demonstrated.
Данная работа актуализирует значение учета кросс-культурных особенностей в разработке коммуникационной политики компании. Обозначены проблемы в адаптации и стандартизации рекламных сообщений на зарубежных рынках. Представлены практические примеры из опыта глобальных брендов в области учета кросс-культурных особенностей. Продемонстрированы кросс-культурные особенности Китая и стран Африки в контексте маркетинговых коммуникаций.
Keywords: MARKETING COMMUNICATIONS
ADAPTATION OF ADVERTISING
MEDIA
CROSS-CULTURAL DIFFERENCES
MARKETING STRATEGY
CHINA
AFRICA
МАРКЕТИНГОВЫЕ СООБЩЕНИЯ
АДАПТАЦИЯ РЕКЛАМЫ
МЕДИАКАНАЛЫ
КРОСС-КУЛЬТУРНЫЕ ОСОБЕННОСТИ
МАРКЕТИНГОВАЯ СТРАТЕГИЯ
КИТАЙ
АФРИКА
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/59111
Conference name: XXI Международная конференция памяти профессора Л. Н. Когана «Культура, личность, общество в современном мире: методология, опыт эмпирического исследования»
Conference date: 22.03.2018-23.03.2018
ISBN: 978-5-91256-403-1
Origin: Культура, личность, общество в современном мире: методология, опыт эмпирического исследования. — Екатеринбург, 2018
Appears in Collections:Когановские чтения

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-91256-403-1_2018_042.pdf394,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.