Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/56351
Title: Аспекты редакторской подготовки научных статей молодых ученых
Other Titles: Aspects of editorial training scientific articles of young scientists
Authors: Гоголина, Т. В.
Иванова, Е. Н.
Issue Date: 2017
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Гоголина Т. В. Аспекты редакторской подготовки научных статей молодых ученых / Т. В. Гоголина, Е. Н. Иванова // Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы : сборник материалов VI Международной научно-практической интернет-конференции : электронное издание. — Екатеринбург : УрФУ, 2017. — С. 195-201.
Abstract: The article presents personal experience of the authors engaged in scientific editing of collection of essays by young scientists, which allowed to draw conclusions about the typical mistakes most frequently made when creating the first publications, the failures of undergraduate students, undergraduates, graduate students and other novice authors of scientific articles. Special attention is paid to parameters such as the consistency of the genre forms of article, creation of annotation, compliance with scientific style of speech, the rules of making the bibliography, footnotes and references etc. The article contains a "negative" language material (fragments of scientific articles, titles, annotations, etc.) that corresponds to the selected issues. The article focuses on the fact that the joint with the students of the publication do not imply only the work of the supervisor, allow the student to acquire useful it skills for presentation of results of own research in a special form. In the process of working on an article formed of General scientific skills that are highly relevant to the graduate of the Ural Pedagogical University as a future teacher, as the school he needed to organize, in turn, project activities of students.
В статье обобщен личный опыт авторов, занимающихся научным редактированием сборника молодых ученых, который позволил сделать выводы о типичных ошибках, часто допускаемых при создании первых публикаций, просчетах студентов-бакалавров, магистрантов, аспирантов и других начинающих авторов научных статей. Особое внимание уделяется таким параметрам, как выдержанность жанровой формы статьи, создание аннотации, соблюдение норм научного стиля речи, правил оформления библиографического списка, сносок, ссылок и др. В статье содержится «отрицательный» языковой материал (фрагменты научных статей, заголовков, аннотаций и др.), соответствующий выбранной проблематике. В статье акцентируется внимание на том, что совместные со студентами публикации не предполагают работу только научного руководителя, позволяют студенту приобрести полезные для него навыки представления результатов собственного исследования в специальной форме. В процессе работы над статьей формируются общенаучные навыки, которые становятся весьма актуальными для выпускника педвуза как будущего учителя, так как в школе ему необходимо организовывать в свою очередь проектную деятельность учащихся.
Keywords: SCIENTIFIC ARTICLE
EDITORIAL PREPARATION OF SCIENTIFIC TEXT
COMPOSITIONAL UNITS
UNIT OF THE SCIENTIFIC ARTICLE
НАУЧНАЯ СТАТЬЯ
РЕДАКТОРСКАЯ ПОДГОТОВКА НАУЧНОГО ТЕКСТА
КОМПОЗИЦИОННЫЕ БЛОКИ
АППАРАТ НАУЧНОЙ СТАТЬИ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/56351
Conference name: VI Международная научно-практическая интернет-конференция «Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы»
Conference date: 05.04.2017-05.05.2017
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=32355774
Origin: Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы. 2017
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kd_2017_35.pdf376,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.