Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/54427
Title: | Представления родителей о типах коммуникативного поведения учителя |
Other Titles: | Parents’ Opinions of Teachers’ Communicative Behavior Types |
Authors: | Wilhelm, A. M. Wilhelm, A. V. Вильгельм, А. М. Вильгельм, А. В. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Уральский федеральный университет |
Citation: | Вильгельм А. М. Представления родителей о типах коммуникативного поведения учителя / А. М. Вильгельм, А. В. Вильгельм // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2017. — Т. 23, № 4 (168). — С. 119-127. |
Abstract: | В статье описываются результаты эмпирического исследования представлений родителей о типах коммуникативного поведения учителя средних и старших классов образовательных учреждений. Выявлено, что в сознании родителей все типы коммуникативного поведения учителя (конструктивный, деструктивный и амбивалентный) распределены равномерно и дифференцируются достаточно четко. Показано, что представления родителей о конструктивном и деструктивном типе коммуникативного поведения учителя более категоричны и однозначны, чем представления учителей. The article describes the results of the empirical study regarding teacher’s communicative culture as seen through the eyes of the parents, whose children study in the secondary and high school. In course of the analysis of parents’ ideas of the types of teacher’s communicative behavior as a component of pedagogical communicative culture, it was revealed that in the parent’s minds all types of this behavior (constructive, destructive and ambivalent) are distributed evenly and differentiated quite clearly. The article shows that the parents’ views of the constructive and destructive types of the teacher’s communicative behavior are more categorical and unambiguous than the views of the teachers. |
Keywords: | ПРЕДСТАВЛЕНИЯ РОДИТЕЛЕЙ О КОММУНИКАТИВНОЙ КУЛЬТУРЕ УЧИТЕЛЯ СЛОЖНЫЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ СИТУАЦИИ КОНСТРУКТИВНЫЙ, ДЕСТРУКТИВНЫЙ, АМБИВАЛЕНТНЫЙ ТИПЫ КОММУНИКАТИВНОГО ПОВЕДЕНИЯ УЧИТЕЛЯ РОДИТЕЛИ УЧИТЕЛЬ УЧАЩИЕСЯ" PARENTS’ OPINIONS ON THE COMMUNICATIVE CULTURE OF THE TEACHER DIFFICULT PEDAGOGICAL SITUATIONS CONSTRUCTIVE DESTRUCTIVE AMBIVALENT TYPES OF COMMUNICATIVE BEHAVIOR OF THE TEACHER PARENTS TEACHER STUDENTS |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/54427 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=30766844 |
ISSN: | 2587-7151 2227-2275 |
Origin: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2017. Т. 23. № 4 (168) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2017-168-15.pdf | 2,54 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.