Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54326
Title: Внедрение электронных технологий в дополнительное профессиональное образование государственных служащих
Other Titles: Implementation of electronic technologies in the additional professional education of public servants
Authors: Bannykh, G. A.
Kostina, S. N.
Банных, Г. А.
Костина, С. Н.
Issue Date: 2017
Publisher: УрФУ
Citation: Банных Г. А. Внедрение электронных технологий в дополнительное профессиональное образование государственных служащих / Г. А. Банных, С. Н. Костина // EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе : материалы международной научно-методической конференции (НОТВ-2017). — Екатеринбург: УрФУ, 2017. — C. 52-58. — Режим доступа: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54326
Abstract: In the article the authors consider modern conditions for implementation of electronic technologies in the system of additional professional education of state civil servants, assess the readiness of the teaching staff for their application in APE programs in the digital age. The purpose of the study is to assess the readiness of the use of electronic educational technologies by teachers in the training of civil servants. The research hypothesis – readiness for the use of electronic technologies, as well as information competence of teachers is not high enough, which leads to contradictory results of education. As a result of the research, the authors formulate the problems of implementing electronic technologies in the civil servants' additional education and recommend their ways of the solution.
В статье авторы рассматривают современные условия внедрения электронных технологий в систему дополнительного профессионального образования государственных гражданских служащих, оценивают готовность преподавательского состава к их применению в программах ДПО в цифровую эпоху. Цель исследования – провести оценку готовности использования электронных образовательных технологий преподавателями при подготовке государственных служащих. Гипотеза исследования – готовность к использованию электронных технологий, как и информационная компетентность педагогов недостаточно высокая, что приводит к противоречивым результатам подготовки. В результате исследования авторы формулируют проблемы внедрения электронных технологий в ДПО государственных гражданских служащих и рекомендуют пути их решения.
Keywords: ELECTRONIC AND DISTANCE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
STATE CIVIL SERVANTS
STATE AND MUNICIPAL MANAGEMENT
ADDITIONAL VOCATIONAL EDUCATION
ЭЛЕКТРОННЫЕ И ДИСТАНЦИОННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ГОСУДАРСТВЕННЫЕ ГРАЖДАНСКИЕ СЛУЖАЩИЕ
ГОСУДАРСТВЕННОЕ И МУНИЦИПАЛЬНОЕ УПРАВЛЕНИЕ
ДОПОЛНИТЕЛЬНОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54326
Conference name: Международная научно-методическая конференция «EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017»
Conference date: 25.04.2017-27.04.2017
Origin: EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017. — Екатеринбург, 2017
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notv_2017_08.pdf416,77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.