Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/48925
Title: | Профессиональные стратегии студентов педагогических вузов в условиях социальной неопределенности |
Other Titles: | Professional Strategies of Students of Pedagogical High Schools in the Conditions of Social Uncertainty |
Authors: | Лесина, Л. А. Lesina, L. A. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Уральский федеральный университет |
Citation: | Лесина Л. А. Профессиональные стратегии студентов педагогических вузов в условиях социальной неопределенности / Л. А. Лесина // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2017. — Т. 23, № 2 (162). — С. 141-153. |
Abstract: | Рассматривается проблема воспроизводства социально-профессиональной общности педагогов. Цель статьи — выявить основные противоречия, возникающие в процессе конструирования профессиональных стратегий студентами педагогических вузов. Для выявления особенностей формирования профессиональных стратегий студентов изучались: первичная мотивация выбора профессии, профессиональные планы, способы выхода на рынок труда. Представлены результаты ретроспективного анализа мотивов первичной профессионализации студентов ведущих уральских педагогических вузов. The article considers the problem of restoring the socio-professional groups of teachers. The purpose of the article is to identify the major contradictions that arise in the process of constructing the professional strategies of pedagogical university students. Features of formation of professional strategies of students are studied in the following areas: the primary motivation for the choice of profession, professional plans, ways to enter the labour market. A retrospective analysis of the motives for the primary professionalization of students of pedagogical universities was conducted. |
Keywords: | ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ СТРАТЕГИИ МОТИВЫ ВЫБОРА ПРОФЕССИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ ПЛАНЫ ПЕРВИЧНАЯ ПРОФЕССИОНАЛИЗАЦИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ PROFESSIONAL STRATEGIES MOTIVES OF CHOICE OF PROFESSION PROFESSIONAL PLANS PRIMARY PROFESSIONALIZATION PEDAGOGICAL EDUCATION |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/48925 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=29458645 |
ISSN: | 2227-2275 |
Origin: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2017. Т. 23. № 2 (162) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2017-162-17.pdf | 506,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.