Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19160
Title: Искусство в развитии самосознания детей
Other Titles: Arts in developing childrens self-awareness: historical background and modern teaching procedures in aesthetic education
Authors: Тагильцева, Н. Г.
Tagiltseva, N. G.
Issue Date: 2009
Citation: Тагильцева Н. Г. Искусство в развитии самосознания детей / Н. Г. Тагильцева // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2009. — N 3 (67). — С. 45-51.
Abstract: Рассматриваются идеи отечественных педагогов, психологов, эстетиков о возможности развития самосознания детей в процессе восприятия ими произведений искусства, опубликованные в работах конца XIX - начала ХХ в. Показано, что данные идеи в настоящее время взяты на вооружение авторами современных методик по художественному образованию учащихся и диагностик их художественного развития.
The article highlights the ideas of Russian teachers, psychologists, aesthetes published at the turn of the XIX-XX century that bear on the possibility of developing childrens self-awareness through their perception of works of art. It points out that nowadays these ideas are taken into consideration by the authors of modern teaching procedures in the aesthetic education and diagnostic procedures of the pupils aesthetic development.
Keywords: САМОСОЗНАНИЕ
ВОСПРИЯТИЕ ПРОИЗВЕДЕНИЙ ИСКУССТВА
МЕТОДИКА ХУДОЖЕСТВЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ
МУЗЫКАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ РЕБЕНКА
АНТРОПОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД В ХУДОЖЕСТВЕННОМ ОБРАЗОВАНИИ ДЕТЕЙ
SELF-AWARENESS
PERCEPTION OF WORKS OF ART
TEACHING PROCEDURES IN AESTHETIC EDUCATION
MUSICAL DEVELOPMENT OF A CHILD
ANTHROPOLOGICAL APPROACH TO AESTHETIC EDUCATION OF CHILDREN
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19160
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=12858976
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2009. N 3 (67)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2009-67-05.pdf506,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.