Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/113854
Title: | Коммуникативные методы обучения китайскому языку |
Other Titles: | Communicative Methods of Teaching Chinese Language |
Authors: | Liu, Suying Kovaleva, A. G. Лю, Суин Ковалева, А. Г. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | ООО «Издательский Дом «Ажур» |
Citation: | Лю Суин. Коммуникативные методы обучения китайскому языку / Суин Лю, А. Г. Ковалева. — Текст : электронный // Язык в сфере профессиональной коммуникации : сборник материалов международной научно-практической конференции преподавателей, аспирантов и студентов (Екатеринбург, 28 апреля 2022 г.). — Екатеринбург : ООО «Издательский Дом «Ажур», 2022. — С. 413-418. |
Abstract: | Коммуникативная методика обучения иностранным языкам на сегодняшний день, бесспорно, является самым эффективным способом изучения китайского языка. За границей она появилась примерно в 60-х годах прошлого века. Коммуникативная методика ориентирована именно на возможность общения. Из четырех «китов», на которых держится любой языковой тренинг (чтение, письмо, говорение и восприятие речи на слух), повышенное внимание уделяется именно двум последним. Коммуникативный метод призван в первую очередь снять страх перед общением. The communicative method is by far the most effective way to learn Chinese. Abroad, it appeared around the 60s of the last century. The communicative methodology is focused specifically on the possibility of communication. There are the four “whales” that support any language training (reading, writing, speaking and listening), the latter two are payed closer attention to. The communicative methodology is focused precisely on the possibility of communication. The methodology allays fears of communication. Communication reflects the functionality of learning. Functionality involves mastering words and grammatical material in the process of productive activity. |
Keywords: | COMMUNICATIVE METHODOLOGY FOREIGN LANGUAGE TEACHING INTERMEDIATED TEACHING SOCIAL- CONSTRUCTIONIST APPROACH MEDIATENESS КОММУНИКАТИВНАЯ МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЕ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ ОПОСРЕДОВАННОЕ ОБУЧЕНИЕ СОЦИАЛЬНО-КОНСТРУКТИВИСТСКИЙ ПОДХОД ПОСРЕДНИЧЕСТВО |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/113854 |
Conference name: | Международная научно-практическая конференция преподавателей, аспирантов и студентов «Язык в сфере профессиональной коммуникации» International research to practice conference for educators, postgraduates and students "Languages in professional communication" |
Conference date: | 28.04.2022 |
ISBN: | 978-5-91256-550-2 |
Origin: | Язык в сфере профессиональной коммуникации. — Екатеринбург, 2022 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-91256-550-2_2022_063.pdf | 261,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.