Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/113853
Title: | Case-Study Method as a Universal Method of Professional Foreign Language Teaching in the International Relations Sphere |
Other Titles: | Метод Case-study как универсальный метод обучения профессиональному иностранному языку в области международных отношений |
Authors: | Luzganova, A. A. Korneeva, L. I. Лузганова, А. А. Корнеева, Л. И. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | ООО «Издательский Дом «Ажур» |
Citation: | Luzganova A. A. Case-Study Method as a Universal Method of Professional Foreign Language Teaching in the International Relations Sphere / A. A. Luzganova, L. I. Korneeva. — Текст : электронный // Язык в сфере профессиональной коммуникации : сборник материалов международной научно-практической конференции преподавателей, аспирантов и студентов (Екатеринбург, 28 апреля 2022 г.). — Екатеринбург : ООО «Издательский Дом «Ажур», 2022. — С. 408-412. |
Abstract: | Статья посвящена анализу метода Case-study как универсального метода обучения профессиональному иностранному языку в сфере международных отношений. На примере сравнительного мультикейса в данной области выявлены интерактивные методы обучения иностранному языку, которые могут быть интегрированы в метод Case-study на разных этапах работы над кейсом. Такими методами являются проблемный метод, метод ролевой игры, метод интегрированного предметно-языкового обучения. The article is focused on the Case-study method consideration as a universal method of professional foreign language teaching in the international relations sphere. By the example of the comparative multi-case the interactive foreign language teaching methods that can be integrated into the case-study method at the different phase of the case discussion are specified. They are Content-based instruction, Task-based instruction, Role play method, Content and language integrated learning. |
Keywords: | CASE-STUDY METHOD TASK-BASED INSTRUCTION ROLE PLAY METHOD CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING МЕТОД CASE-STUDY ПРОБЛЕМНЫЙ МЕТОД МЕТОД РОЛЕВОЙ ИГРЫ МЕТОД ИНТЕГРИРОВАННОГО ПРЕДМЕТНО-ЯЗЫКОВОГО ОБУЧЕНИЯ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/113853 |
Conference name: | Международная научно-практическая конференция преподавателей, аспирантов и студентов «Язык в сфере профессиональной коммуникации» International research to practice conference for educators, postgraduates and students "Languages in professional communication" |
Conference date: | 28.04.2022 |
ISBN: | 978-5-91256-550-2 |
Origin: | Язык в сфере профессиональной коммуникации. — Екатеринбург, 2022 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-91256-550-2_2022_062.pdf | 259,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.