Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/108806
Title: Маркетинговый подход к менеджменту персонала
Other Titles: Marketing Approach to Personnel Management
Authors: Уткина, Д. О.
Илышева, М. А.
Utkina, D.
Ilysheva, M.
Issue Date: 2022
Publisher: УрФУ
Citation: Уткина Д. О. Маркетинговый подход к менеджменту персонала / Д. О. Уткина, М. А. Илышева // Российские регионы в фокусе перемен : сборник докладов в двух томах (18-20 ноября 2021 года, Екатеринбург). — Том 2. — Екатеринбург : УрФУ, 2022. — С. 122-125.
Abstract: В статье рассмотрен маркетинговый подход к менеджменту персонала в компании. Основой данного подхода являются традиционные 4P маркетинга – продукт, цена, место, продвижение. Данные компоненты трактуются работодателем и работником по-разному, это необходимо учитывать при установлении коммуникаций. Маркетинговый подход к менеджменту персонала рассмотрен на примере компании «Адванта», занимающейся внедрением программного обеспечения для управления проектами.
The article discusses the marketing approach to personnel management in the company. This approach is based on the traditional 4Ps of marketing - product, price, location, promotion. These components are interpreted by the employer and the employee in different ways, this must be taken into account when establishing communications. The marketing approach to personnel management is considered on the example of the Advanta company, which implements software for project management.
Keywords: MARKETING APPROACH TO PERSONNEL MANAGEMENT
4P
PRODUCT
PRICE
PLACE
PROMOTION
NEED
EMPLOYER
EMPLOYEE
HUMAN CAPITAL
COMMUNICATION
МАРКЕТИНГОВЫЙ ПОДХОД К МЕНЕДЖМЕНТУ ПЕРСОНАЛА
4P
ПРОДУКТ
ЦЕНА
МЕСТО
ПРОДВИЖЕНИЕ
ПОТРЕБНОСТЬ
РАБОТОДАТЕЛЬ
СОТРУДНИК
ЧЕЛОВЕЧЕСКИЙ КАПИТАЛ
КОММУНИКАЦИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/108806
Conference name: XVI Международная конференция «Российские регионы в фокусе перемен»
Conference date: 18.11.2021-20.11.2021
ISBN: 978-5-91256-543-4
Origin: Российские регионы в фокусе перемен : сборник докладов. Том 2. — Екатеринбург, 2021
Appears in Collections:Междисциплинарные конференции, семинары, сборники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-91256-543-4_023.pdf488,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.