Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/95459
Title: | Контуры реализации нейротехнологий в образовании |
Other Titles: | Contours of Implementation of Neurotechnologies in Education |
Authors: | Zeer, E. F. Symaniuk, E. E. Зеер, Э. Ф. Сыманюк, Э. Э. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Зеер Э. Ф. Контуры реализации нейротехнологий в образовании / Э. Ф. Зеер, Э. Э. Сыманюк. — Текст: электронный // Cognitive Neuroscience — 2020 : материалы международного форума, 11–12 декабря 2020 г., Екатеринбург. — Екатеринбург : Изд во Урал. ун та, 2021. — С. 73-75. — URL: https://elar.urfu.ru/handle/10995/95459. |
Abstract: | The possibilities of neurotechnologies in education are analyzed, the main ways of their implementation are given, and the problems of their implementation are identified. The main trends of transformation of the educational environment under the influence of neurotechnologies are specified. Анализируются возможности нейротехнологий в образовании, приводятся основные способы их реализации, обозначаются проблемы их внедрения. Конкретизируются основные тренды преобразования образовательной среды под влиянием нейротехнологий. |
Keywords: | NEUROTECHNOLOGY NEUROCOGNITIVE TECHNOLOGIES EDUCATIONAL NEUROTECHNOLOGIES METHODS OF IMPLEMENTATION НЕЙРОТЕХНОЛОГИЯ НЕЙРОКОГНИТИВНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ НЕЙРОТЕХНОЛОГИИ СПОСОБЫ РЕАЛИЗАЦИИ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/95459 |
Conference name: | Cognitive Neuroscience — 2020 |
Conference date: | 11.12.2020–12.12.2020 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=45638471 |
ISBN: | 978-5-7996-3178-9 |
Sponsorship: | Исследование подготовлено при поддержке гранта РФФИ 20-013-00790 «Преодоление кризиса утраты профессиональной деятельности у педагогов в период поздней зрелости». |
Origin: | Cognitive Neuroscience — 2020. — Екатеринбург, 2021 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-3178-9_2021_015.pdf | 101,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.