Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/95459
Title: Контуры реализации нейротехнологий в образовании
Other Titles: Contours of Implementation of Neurotechnologies in Education
Authors: Zeer, E. F.
Symaniuk, E. E.
Зеер, Э. Ф.
Сыманюк, Э. Э.
Issue Date: 2021
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Зеер Э. Ф. Контуры реализации нейротехнологий в образовании / Э. Ф. Зеер, Э. Э. Сыманюк. — Текст: электронный // Cognitive Neuroscience — 2020 : материалы международного форума, 11–12 декабря 2020 г., Екатеринбург. — Екатеринбург : Изд во Урал. ун та, 2021. — С. 73-75. — URL: https://elar.urfu.ru/handle/10995/95459.
Abstract: The possibilities of neurotechnologies in education are analyzed, the main ways of their implementation are given, and the problems of their implementation are identified. The main trends of transformation of the educational environment under the influence of neurotechnologies are specified.
Анализируются возможности нейротехнологий в образовании, приводятся основные способы их реализации, обозначаются проблемы их внедрения. Конкретизируются основные тренды преобразования образовательной среды под влиянием нейротехнологий.
Keywords: NEUROTECHNOLOGY
NEUROCOGNITIVE TECHNOLOGIES
EDUCATIONAL NEUROTECHNOLOGIES
METHODS OF IMPLEMENTATION
НЕЙРОТЕХНОЛОГИЯ
НЕЙРОКОГНИТИВНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ НЕЙРОТЕХНОЛОГИИ
СПОСОБЫ РЕАЛИЗАЦИИ
URI: http://hdl.handle.net/10995/95459
Conference name: Cognitive Neuroscience — 2020
Conference date: 11.12.2020–12.12.2020
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=45638471
ISBN: 978-5-7996-3178-9
metadata.dc.description.sponsorship: Исследование подготовлено при поддержке гранта РФФИ 20-013-00790 «Преодоление кризиса утраты профессиональной деятельности у педагогов в период поздней зрелости».
Origin: Cognitive Neuroscience — 2020. — Екатеринбург, 2021
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-7996-3178-9_2021_015.pdf101,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.