Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/94953
Title: Инженерное образование: логика обоснования содержания
Other Titles: ENGINEERING EDUCATION: THE LOGIC OF JUSTIFICATION OF CONTENT
Authors: Kondratyev, V. M.
Кондратьев, В. М.
Issue Date: 2020
Publisher: Деловая книга
Citation: Кондратьев В. М. Инженерное образование: логика обоснования содержания / В. М. Кондратьев // Инженерное мышление: социальные перспективы : материалы международной междисциплинарной конференции (Екатеринбург, 12–13 февраля 2020 г.). — Екатеринбург : Деловая книга, 2020. — С. 73-78.
Abstract: The paper deals with the content of engineering education. The author supposes that the content of engineering education is based on the knowledge of how machines work and the ways of manufacturing and maintenance of engineering devices. The common feature of all ideal (thinking) and material objects is to resist change. Humanities and technical education differ in ways they react to changes being made by the objects.
Обоснование содержания инженерного образования основывается на знаниях работы технического устройства (конструкции), способах его изготовления (технологии) и эксплуатации. Сопротивление изменениям – общее свойство материальных и идеальных (мышление) объектов. Гуманитарное и техническое образование различаются способами преодоления сопротивления изменениям производимых объектов.
Keywords: EDUCATION
THINKING
ENGINEER
DESIGNER
TECHNOLOGIST
ОБРАЗОВАНИЕ
МЫШЛЕНИЕ
ИНЖЕНЕР
КОНСТРУКТОР
ТЕХНОЛОГ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/94953
Conference name: Международная междисциплинарная конференция «Инженерное мышление: социальные перспективы»
Conference date: 12.02.2020-13.02.2020
ISBN: 978-5-88687-256-9
Origin: Инженерное мышление: социальные перспективы. — Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Междисциплинарные конференции, семинары, сборники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-88687-256-9_2020_012.pdf104,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.