Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/92796
Название: Identifying twice-exceptionality — a case study of a gifted child with ADHD
Авторы: Halpern-Chalom, Marina
Дата публикации: 2020
Издатель: Ural University Press
Библиографическое описание: Halpern-Chalom Marina. Identifying twice-exceptionality — a case study of a gifted child with ADHD / Marina Halpern-Chalom. — DOI 10.15826/B978-5-7996-3073-7.3. — Text: electronic // 2nd International Neuropsychological Summer School named after A. R. Luria “The World After the Pandemic: Challenges and Prospects for Neuroscience”: Proceedings of Science School (Ekaterinburg, August 20–22, 2020). — Ekaterinburg : Ural University Press, 2020. — P. 9-12.
Аннотация: The article focuses on a case study of a gifted child with ADHD to illustrate the condition of twice.exceptionality — an association between giftedness and disability. This case study aims to shed light on this condi tion, and to highlight the importance of identifying and considering both exceptionalities in a remediation program.
Ключевые слова: TWICE-EXCEPTIONALITY
HIGH ABILITY
ATTENTION DEFICIT DISORDER
REMEDIATION
GIFTED
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/92796
Конференция/семинар: 2nd International Neuropsychological Summer School named after A. R. Luria “The World After the Pandemic: Challenges and Prospects for Neuroscience”
Дата конференции/семинара: 20.80.2020-22.08.2020
ISBN: 978‑5‑7996-3073-7
DOI: 10.15826/B978-5-7996-3073-7.3
Источники: 2nd International Neuropsychological Summer School named after A. R. Luria “The World After the Pandemic: Challenges and Prospects for Neuroscience”. — Ekaterinburg, 2020
Располагается в коллекциях:Конференции, семинары

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
978-5-7996-3073-7_2020_003.pdf111,14 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.