Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/86617
Title: Игровые технологии как средство повышения мотивации студентов к изучению русского языка : магистерская диссертация
Other Titles: Game technologies as a means of increasing students' motivation to learn the Russian language
Authors: Сербина, А. Б.
Serbina, A. B.
metadata.dc.contributor.advisor: Усольцев, А. П.
Usoltsev, A. P.
Issue Date: 2020
Publisher: б. и.
Citation: Сербина А. Б. Игровые технологии как средство повышения мотивации студентов к изучению русского языка : магистерская диссертация / А. Б. Сербина ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт , Кафедра педагогики. — Екатеринбург, 2020. — 76 с. — Библиогр.: с. 60-68 (79 назв.).
Abstract: This master's thesis presents experimental work on the introduction of gaming technologies in the secondary vocational education system to increase the cognitive motivation of students to learn the Russian language and the formation of general and professional competencies in the framework of the standards of the Federal State Educational Standard of Higher Professional Education. The paper reveals the possibilities of using gaming technologies and presents examples of pedagogical games in Russian language lessons. The experience of the application of gaming technologies in the Russian language classes at GAPOU SO "Ural Railway College" is presented.
В данной магистерской диссертации представлена экспериментальная работа по внедрению игровых технологий в систему среднего профессионального образования для повышения познавательной мотивации студентов к изучению русского языка и формирования общих и профессиональных компетенций в рамках стандартов ФГОС СПО. В работе выявлены возможности использования игровых технологий и представлены примеры педагогических игр на уроках русского языка. Представлен опыт применения игровых технологий на занятиях по русскому языку в ГАПОУ СО «Уральский железнодорожный техникум».
Keywords: MASTER'S THESIS
DIDACTIC GAME
GAME TECHNOLOGY
FGOS SPO
PEDAGOGICAL GAME
EDUCATIONAL MOTIVATION
COGNITIVE MOTIVATION
GAME TECHNOLOGY IN SPO
МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
ДИДАКТИЧЕСКАЯ ИГРА
ИГРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ФГОС СПО
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ИГРА
УЧЕБНАЯ МОТИВАЦИЯ
ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ МОТИВАЦИЯ
ИГРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В СПО
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/86617
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_a.v.serbina_2020.pdf278,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.