Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/85816
Title: К вопросу о том, как учить «на психолога»
Other Titles: To the Question of How to Teach “for a Psychologist”
Authors: Боднар, А. М.
Боднар, Э. Л.
Bodnar, A. M.
Bodnar, E. L.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Боднар А. М. К вопросу о том, как учить «на психолога» / А. М. Боднар, Э. Л. Боднар. — Текст : непосредственный // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2020. — Т. 26, № 2 (197). — С. 158-168.
Abstract: Цель статьи — привлечь внимание к проблеме фундаментальности подготовки психологов. В условиях рынка, где мерило всего — прибыль, система образования легче всего жертвует — в угоду «заказчикам» — именно фундаментальностью своего продукта. Обсуждается, как нужно работать со студентами младших курсов, чтобы результаты этой работы стали надежной основой дальнейшей профессионализации.
The purpose of the study is to draw attention to the problem of fundamental training of future psychologists. Under the market-based economic system where profit is at the core, education system can easily sacrifice the fundamentality of its product in order to please the “customers”. The author discusses various ways of interaction with freshmen and junior students, so that the results of this work can become a reliable basis for further professionalization and retraining.
Keywords: FUNDAMENTAL EDUCATION
ACADEMIC AND PRACTICAL PSYCHOLOGY
CONCEPTUAL THINKING
FUNCTIONAL ILLITERACY
EDUCATIONAL ACTIVITIES
EDUCATION SYSTEM
ФУНДАМЕНТАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
АКАДЕМИЧЕСКАЯ И ПРАКТИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
ПОНЯТИЙНОЕ МЫШЛЕНИЕ
ФУНКЦИОНАЛЬНАЯ НЕГРАМОТНОСТЬ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
СИСТЕМА ОБРАЗОВАНИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/85816
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=43070733
ISSN: 2587-7151
2227-2275
DOI: 10.15826/izv1.2020.26.2.040
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2020. Т. 26. № 2 (197)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2020-197-17.pdf3,42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.