Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/82463
Title: Геймификация как инструмент мотивации персонала: case Uniqlo
Other Titles: GAMIFICATION AS A STAFF MOTIVATION TOOL: CASE UNIQLO
Authors: Belousova, A. E.
Белоусова, А. Е.
metadata.dc.contributor.advisor: Khokholeva, E. A.
Lysenko, E.V.
Хохолева, Е. А.
Лысенко, Е. В.
Issue Date: 2020
Publisher: Ústav personalistiky
Citation: Белоусова А. Е. Геймификация как инструмент мотивации персонала: case Uniqlo / А. Е. Белоусова // Цифровая трансформация общества, экономики, менеджмента и образования : материалы Международной конференции (Екатеринбург, 05–06 декабря 2019 года). — Том 1. — Sedlčany : Ústav personalistiky, 2020. — С. 8-14.
Abstract: В данной статье рассмотрено внедрение технологии геймификации в управлении персоналом в зарубежной компании по продаже одежды, оперирующей на рынке г. Екатеринбурга, РФ. Описаны возможности игрофикации инструментов в качестве мотивационной составляющей работы персонала. Наблюдение, интервью с руководителями и анкетирование сотрудников позволило вывить преимущества и недостатки использования геймификации как мотивирующего инструмента. При внедрении геймификационных систем необходимо учитывать особенности той или иной организации.
This article discusses the introduction of gamification technology in personnel management in a foreign clothing company operating in the market of Yekaterinburg, Russia. The possibilities of gamification of tools as a motivational component of staff work are described. Observation, interviews with managers, and employee surveys allowed us to identify the advantages and disadvantages of using gamification as a motivating tool. When implementing gamification systems, it is necessary to take into account the characteristics of an organization.
Keywords: HUMAN RESOURCE MANAGEMENT
STAFF MOTIVATION
GAMIFICATION
УПРАВЛЕНИЕ ЧЕЛОВЕЧЕСКИМИ РЕСУРСАМИ
МОТИВАЦИЯ ПЕРСОНАЛА
ГЕЙМИФИКАЦИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/82463
Conference name: The 2nd International Conference on Digitalization of Society, Economics, Management and Education
II Международная конференция «Цифровая трансформация общества, экономики, менеджмента и образования»
Conference date: 05.12.2019-06.12.2019
ISBN: 978-80-88327-03-5
978-80-88327-05-9
Sponsorship: The work was supported by Russian Foundation for Basic Research (RFBR) under Grant № 19-010-00705 ‘Development of tools for assessing the impact of social pollution of labor relations on the employees' well-being in a digital economy’.
Работа выполнена при финансовой поддержке РФФИ гранта «Разработка инструментария оценки влияния социального загрязнения трудовых отношений на благополучие работников в условиях цифровизации экономики» № 19-010-00705.
Origin: Цифровая трансформация общества, экономики, менеджмента и образования (2019). — Том 1. — Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-80-88327-03-5_003.pdf866,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.