Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/82335
Title: Трансформация личностной и профессиональной идентичности студентов и преподавателей в корпоративной культуре вуза
Other Titles: TRANSFORMATION OF PERSONAL AND PROFESSIONAL IDENTITY OF STUDENTS AND TEACHERS IN THE CORPORATE CULTURE OF THE UNIVERSITY
Authors: Dudina, M. N.
Дудина, М. Н.
Issue Date: 2020
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Дудина М. Н. Трансформация личностной и профессиональной идентичности студентов и преподавателей в корпоративной культуре вуза / М. Н. Дудина // XXII Уральские социологические чтения. Национальные проекты и социально-экономическое развитие Уральского региона : материалы Всероссийской научно-практической конференции (Екатеринбург, 17–18 марта 2020 года). — Екатеринбург: Издательство Уральского университета, 2020. — С. 245-250.
Abstract: The dynamic process of identification of a modern higher educational institution is associated with the transformation of its main subjects — students and teachers. The development of the digitalization of the information society, the dominance of consumer culture has led to the adoption of knowledge as a commodity. This affects all spheres of society, transforms the personality of the student and teacher as participants in the educational process with its goals, content, technologies and achieved results. Since the mid 90-ies of the twentieth century, the Ural scientific school has paid constant attention to the study of the processes of socio-cultural development of the student body in the Middle Urals. Considering the identity of students and teachers as an answer to the question “ Who am I”, the author adheres to the criteria of anthropological proportionality/disproportion, adopted and supported by the professional community of the higher educational institution in accordance with the anthropological modifications in society, culture and education as answers to the challenges of our time.
Рассматривая идентичность личности студента и преподавателя как ответ на вопрос «Кто Я», автор придерживается критериев антропологической соразмерности/несоразмерности, принятых и поддерживаемых профессиональным сообществом высшего учебного заведения в соответствии с происходящими антропологическими модификациями в социуме, культуре и образовании как ответами на вызовы современности.
Keywords: PERSONAL AND PROFESSIONAL IDENTITY
CORPORATE CULTURE OF A UNIVERSITY
STUDENT
TEACHER
ANTHROPOLOGICAL PROPORTIONALITY/DISPROPORTION
ЛИЧНОСТНАЯ И ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ
КОРПОРАТИВНАЯ КУЛЬТУРА ВУЗА
СТУДЕНТ
ПРЕПОДАВАТЕЛЬ
АНТРОПОЛОГИЧЕСКАЯ СОРАЗМЕРНОСТЬ/НЕСОРАЗМЕРНОСТЬ
URI: http://hdl.handle.net/10995/82335
Conference name: Всероссийская научно-практическая конференция «XXII Уральские социологические чтения. Национальные проекты и социально-экономическое развитие Уральского региона»
Conference date: 17.03.2020-18.03.2020
ISBN: 978-5-7996-2992-2
Origin: XXII Уральские социологические чтения. Национальные проекты и социально-экономическое развитие Уральского региона. — Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Уральские социологические чтения

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-7996-2992-2_2020_055.pdf122,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.