Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/76727
Title: Роль СМИ в формировании экономического мышления и экономического поведения населения
Other Titles: The Role of the Media in the Formation of Economic Thinking and Economic Behaviour of the Population
Authors: Тарханова, Е. В.
Tarkhanova, E. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Тарханова Е. В. Роль СМИ в формировании экономического мышления и экономического поведения населения / Е. В. Тарханова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2019. — Т. 25, № 3 (189). — С. 24-32.
Abstract: Рассматривается роль деловых изданий в формировании экономического мышления и экономического поведения населения. Большое внимание уделяется роли эксперта, чье мнение приводится в аналитическом материале, а также проблеме «наивного» доверия экономической аналитике.
The role of business-oriented publications in the formation of economic thinking and behaviour is considered. Much attention is paid to the role of experts, whose opinion is presented in the analytical ublications, as well as to the ‘’naïve” trust of the business analysts.
Keywords: BUSINESS MEDIA
BUSINESS PRESS
ECONOMIC THINKING
ECONOMIC BEHAVIOUR
ДЕЛОВАЯ ЖУРНАЛИСТИКА
БИЗНЕС-ИЗДАНИЯ
ЭКОНОМИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ
ЭКОНОМИЧЕСКОЕ ПОВЕДЕНИЕ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/76727
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=41179344
ISSN: 2587-7151
2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2019. Т. 25. № 3 (189)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2019-189-03.pdf514,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.