Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/76049
Title: | О необходимости переосмысления понятий «документальность» и «достоверность» в рамках современной теории кино |
Other Titles: | On the need to rethink the concepts of “documentary” and “authenticity” in the field of the modern film theory |
Authors: | Yakimov, A. Якимов, А. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Якимов А. О необходимости переосмысления понятий «документальность» и «достоверность» в рамках современной теории кино / А. Якимов // Пространство документации: режимы существования кинематографических свидетельств : материалы международной научной конференции (Екатеринбург, 5 декабря 2018 г.). — Екатеринбург : Издательство Уральского университета, 2019. — С. 8-17. |
Abstract: | In the article touches upon the problem of separation between fiction and non-fiction films in modern cinema, in which the boundaries between document and fiction are increasingly blurred. The article analyzes the concepts of “post-documentary cinema” and “new authenticity.” Some examples of post-documentary cinema by Ulrich Zaydl are considered, as well as the film I love you by A. Rastorguev and P. Kostomarov of 2011 as an example of a film expressing the modern film language crisis. The article describes the problem that exists in modern theory and some emerging trends towards its solution, which are expressed in the search of a new language in modern cinema. Рассматривается проблема разделения на игровое и неигровое кино в современном кинематографе, в котором все больше размываются границы между документом и вымыслом. Анализируются понятия «постдокументальное кино» и «новая достоверность». Рассматриваются некоторые примеры постдокументального кино Ульриха Зайдля, а также фильм А. Расторгуева и П. Костомарова «Я тебя люблю» 2011 г. как пример произведения, в котором выражен современный кризис киноязыка. Поднимается проблема современной кинотеории, показаны тенденции к ее решению, которые выражаются в поиске современным кинематографом нового языка. |
Keywords: | MODERN CINEMA DOCUMENTARY AUTHENTICITY POST-DOCUMENTARY FILMS CINEMA THEORY СОВРЕМЕННЫЙ КИНЕМАТОГРАФ ДОКУМЕНТАЛЬНОСТЬ ДОСТОВЕРНОСТЬ ПОСТДОКУМЕНТАЛЬНОЕ КИНО ТЕОРИЯ КИНО |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/76049 |
Conference name: | The International Scientific Conference "Documentation Space: the Mode of Existence of Cinematic Evidence" Международная научная конференция «Пространство документации: режимы существования кинематографических свидетельств» |
Conference date: | 05.12.2018 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=39285401 |
ISBN: | 978-5-7996-2632-7 |
Origin: | Пространство документации: режимы существования кинематографических свидетельств. — Екатеринбург, 2019 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-2632-7_003.pdf | 117,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.