Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/74048
Title: | Формирование компетенции образовательного выбора в рамках довузовской подготовки |
Other Titles: | FORMING THE COMPETENCE OF EDUCATIONAL CHOICE WITHIN THE FRAMEWORK OF PRE-UNIVERSITY TRAINING |
Authors: | Коноваленко, О. М. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | ИТОО УрФУ |
Citation: | Коноваленко О. М. Формирование компетенции образовательного выбора в рамках довузовской подготовки / О. М. Коноваленко // Глобальная конференция по технологиям в образовании EdCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе — 2019 : сборник статей участников конференции (Екатеринбург, 24-26 апреля). — Екатеринбург: ИТОО УрФУ, 2019. — С. 83-89. |
Abstract: | The issues of forming the competence of educational choice in children and adolescents from 6 to 17 years old are considered. Practical experience of the Department of pre-university training "School of Engineering Knowledge" of the Polytechnic Institute (branch) of the Ural Federal University in Kamensk-Uralskiy is taken as a n example. The conditions for forming cognitive interests in children that predetermine their educational choice are determined. An analysis of the educational process results is presented. It shows how the process of implementing additional education programs influences the development of the child and the quality of his educational activities. It is concluded that the programs of additional education in various areas affect the development of goal-setting based on education and form the competence of educational choice in the framework of pre-university training. Рассматриваются вопросы формирования компетенции образовательного выбора у детей и подростков с 6 до 17 лет на примере практического опыта Отделения довузовской подготовки «Школа инженерных знаний» Политехнического института (филиала) Уральского федерального университета в г. Каменске-Уральском. Определены условия формирования познавательных интересов у детей, предопределяющих их образовательный выбор. Представлен анализ результатов образовательного процесса, показывающий, как в процессе реализации программ дополнительного образования происходит влияние на развитие ребенка и качество его образовательной деятельности. Делается вывод о том, что программы дополнительного образования по различным направлениям влияют на развитие целеполагания ориентированного на образование и формируют компетенцию образовательного выбора в рамках довузовской подготовки. |
Keywords: | DESIGN OF AN EDUCATIONAL TRAJECTORY EDUCATIONAL CHOICE PREUNIVERSITY TRAINING THE FORMATION OF PERSONAL QUALITIES THE PREPARATION OF CHILDREN FOR STUDYING ENGINEERING SCIENCES ПРОЕКТИРОВАНИЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ТРАЕКТОРИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ВЫБОР ДОВУЗОВСКАЯ ПОДГОТОВКА ФОРМИРОВАНИЕ ЛИЧНОСТНЫХ КАЧЕСТВ ПОДГОТОВКА ДЕТЕЙ К ИЗУЧЕНИЮ ИНЖЕНЕРНЫХ НАУК |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/74048 |
Conference name: | Глобальная конференция по технологиям в образовании EdCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2019 |
Conference date: | 24.04.2019-26.04.2019 |
Origin: | EdCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2019. — Екатеринбург, 2019 |
Appears in Collections: | Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edcrunch_2019_015.pdf | 556,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.