Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/71984
Title: Intercultural communication and Chinese teaching as a foreign language
Межкультурная коммуникация и обучение китайскому языку как иностранному
Authors: Ma, Zh.
Korneeva, L. I.
Ма, Ж.
Корнеева, Л. И.
Issue Date: 2019
Publisher: ООО «Издательский Дом «Ажур»
Citation: Ма Ж. Межкультурная коммуникация и обучение китайскому языку как иностранному / Ж. Ма, Л. И. Корнеева // Язык в сфере профессиональной коммуникации : сборник материалов международной научно-практической конференции преподавателей, аспирантов и студентов (Екатеринбург, 18 апреля 2019 года). — Екатеринбург : ООО «Издательский Дом «Ажур», 2019. — С. 316-320.
Abstract: The article is devoted to intercultural communication in teaching Chinese as a foreign language. The article presents the peculiarity of the Chinese language and Chinese culture, the concept of intercultural communication, the actual approaches for the effective teaching of the Chinese language.
Статья посвящена межкультурной коммуникации в обучении китайскому языку как иностранному. В статье представлена особенность китайского языка и китайской культуры, дано понятие межкультурной коммуникации, изложены актуальные подходы для эффективного обучения китайскому языку.
Keywords: SOCIAL NETWORK
COMMUNICATIVE ACT
CLASSIFICATION
CONNECTION
MULTIMEDIA
МЕЖКУЛЬТУРНАЯ КОММУНИКАЦИЯ
КИТАЙСКИЙ ЯЗЫК
ОБУЧЕНИЕ КИТАЙСКОМУ ЯЗЫКУ КАК ИНОСТРАННОМУ
КУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД
МЕЖКУЛЬТУРНЫЙ ПОДХОД
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/71984
Conference name: International research to practice conference for educators, postgraduates and students "Languages in professional communication"
Международная научно-практическая конференция преподавателей, аспирантов и студентов «Язык в сфере профессиональной коммуникации»
Conference date: 18.04.2019
ISBN: 978-5-91256-441-3
Origin: Язык в сфере профессиональной коммуникации. — Екатеринбург, 2019
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-91256-441-3_2019_057.pdf311,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.