Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/65816
Title: | Основные проблемы в процессе обучения лингвистов-переводчиков |
Other Titles: | Major Challenges in Training Students of Linguistics and Translation |
Authors: | Uchurova, S. A. Учурова, С. А. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Издательство УМЦ УПИ |
Citation: | Учурова С. А. Основные проблемы в процессе обучения лингвистов-переводчиков / С. А. Учурова // Язык в сфере профессиональной коммуникации : Часть 2 : материалы международной научно-практической конференции преподавателей, аспирантов и студентов, 19-20 апреля 2018 года. — Екатеринбург : Издательство УМЦ-УПИ, 2018. — С. 46-50. |
Abstract: | The author describes six major challenges hindering the effective training of Linguistics and Translation students. Meeting these challenges will allow improving the quality of such training. В этой статье автор раскрывает 6 основных проблем, которые затрудняют эффективное обучение лингвистов- переводчиков. Решение этих проблем позволит качественно улучшить обучение переводчиков в университетах. |
Keywords: | TRANSLATOR TRANSLATION SERVICES MARKET TRANSLATION COMPETENCE TRAINING TRANSLATION STUDENTS ПЕРЕВОДЧИК ПЕРЕВОДЧЕСКИЙ РЫНОК ПЕРЕВОДЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ ОБУЧЕНИЕ ПЕРЕВОДЧИКОВ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/65816 |
Conference name: | International research to practice conference for educators, postgraduates and students "Languages in professional communication" Международная научно-практическая конференция преподавателей, аспирантов и студентов «Язык в сфере профессиональной коммуникации» |
Conference date: | 19.04.2018-20.04.2018 |
ISBN: | 978-5-8295-0577-6 978-5-8295-0579-0 (Часть 2) |
Origin: | Язык в сфере профессиональной коммуникации. Часть 2. — Екатеринбург, 2018 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0579-0_008.pdf | 255,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.