Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/65289
Title: Development of Academic English Competencies at the PHD Level
Authors: Popova, N. G.
Попова, Н. Г.
Issue Date: 2018
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Popova N. G. Development of Academic English Competencies at the PHD Level / N. G. Popova // Полиязычная образовательная среда: модели и технологии : материалы III Всероссийской научно-практической конференции с международным участием, Екатеринбург, 25 января 2018 г. — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2018. — С. 65-70.
Abstract: This paper discusses the possibility for the Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach to be integrated within the PhD programme syllabi. Some rationales behind the choice of CLIL as a teaching strategy are provided, along with some preliminary practical results of its realisation in PhD classrooms in Russian academic institutions.
В данной статье обсуждается возможность использования педагогического подхода CLIL в программе подготовки аспирантов к сдаче кандидатского экзамена по английскому языку. Теоретически обосновывается целесообразность использования данного подхода в развитии англоязычной компетенции исследователей. Представлены практические результаты реализации подхода CLIL в российских академических институциях.
Keywords: CLIL
DIALOGIC TEACHING
PHD STUDY
EMI
EAP
INTEGRATION OF LANGUAGE AND CONTENT
INNOVATIVE TEACHING APPROACHES
TEACHING ENGLISH TO POSTGRADUATE STUDENTS
ПРЕДМЕТНО-ЯЗЫКОВОЕ ИНТЕГРИРОВАННОЕ ОБУЧЕНИЕ CLIL
ДИАЛОГИЧЕСКОЕ ОБУЧЕНИЕ
АСПИРАНТЫ
ПРЕПОДАВАНИЕ АНГЛИЙСКОГО ДЛЯ АКАДЕМИЧЕСКИХ ЦЕЛЕЙ
ПРЕПОДАВАНИЕ АНГЛИЙСКОГО КАК ЯЗЫКА ОБУЧЕНИЯ
ИНТЕГРАЦИИ ЯЗЫКА И СОДЕРЖАНИЯ
ИННОВАЦИОННЫЙ ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД В ПРЕПОДАВАНИИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ДЛЯ АСПИРАНТОВ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/65289
Conference name: III Всероссийская научно-практическая конференция с международным участием «Полиязычная образовательная среда: модели и технологии»
Conference date: 25.01.2018
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=36755041
ISBN: 978-5-7996-2463-7
Origin: Полиязычная образовательная среда: модели и технологии. — Екатеринбург, 2018
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-7996-2463-7_2018-11.pdf282,72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.