Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/65288
Title: A Crash Course in Academic Writing for University Students: Challenges, Solutions and Prospects
Authors: Oveshkova, A. N.
Овешкова, А. Н.
Issue Date: 2018
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Oveshkova A. N. A Crash Course in Academic Writing for University Students: Challenges, Solutions and Prospects / A. N. Oveshkova // Полиязычная образовательная среда: модели и технологии : материалы III Всероссийской научно-практической конференции с международным участием, Екатеринбург, 25 января 2018 г. — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2018. — С. 58-64.
Abstract: The reality of today is that scientists, graduate students and university faculty members in Russia are under constant pressure to publish their research in international peer-reviewed journals with a high impact factor. As writing in a foreign language often poses a challenge to authors, a possible solution to the problem may be the implementation of a crash course in academic writing within university curricula. This innovation could be considered potentially valuable for developing and supporting academic writing in both Russian and English in this country. What is more, such courses can be a convenient means for improving young scientists’ publication rate in the medium term. The study is based on the two-year research which investigated challenges in teaching academic writing to university students. A series of lessons was designed to solve the issues identified by the data which was obtained through a pretest. In order to evaluate the impact of the developed course, the pretest and posttest results were compared. The students’ marks for final academic essays correlated with the posttest data.
Представители российского научного сообщества в современных условиях все чаще сталкиваются с необходимостью публиковать результаты своих изысканий в рецензируемых журналах с высоким импакт-фактором на иностранном (в подавляющем большинстве случаев английском) языке. Однако реалии таковы, что большинство исследователей испытывает значительные трудности в процессе подготовки материалов к печати. Возможным решением данной проблемы нам видится введение интенсивного курса академического письма для студентов вузов. В среднесрочной перспективе этот шаг может привести к повышению публикационной активности российских ученых как на иностранном, так и родном языке. Данная работа представляет собой результаты двухлетнего исследования, цель которого заключалась в выявлении сложностей внедрения курса и его потенциальных перспектив, а также решении возникающих в ходе экспериментального обучения проблем.
Keywords: ACADEMIC WRITING
CRASH COURSE
PROCESS WRITING
PUBLICATION RATE
AUTONOMY
WRITING SKILLS
АКАДЕМИЧЕСКОЕ ПИСЬМО
ИНТЕНСИВНЫЙ КУРС
ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД К ПИСЬМУ
ПУБЛИКАЦИОННАЯ АКТИВНОСТЬ
АВТОНОМИЯ
УМЕНИЯ ПИСЬМЕННОЙ РЕЧИ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/65288
Conference name: III Всероссийская научно-практическая конференция с международным участием «Полиязычная образовательная среда: модели и технологии»
Conference date: 25.01.2018
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=36755035
ISBN: 978-5-7996-2463-7
Origin: Полиязычная образовательная среда: модели и технологии. — Екатеринбург, 2018
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-7996-2463-7_2018-10.pdf312,88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.