Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.urfu.ru/handle/10995/60848| Title: | Сравнение результатов теста на понимание математики в городах Свердловской области с применением статистических методов |
| Other Titles: | COMPARISON OF THE TEST RESULTS OF MATHEMATIC UNDERSTANDING IN THE TOWNS OF SVERDLOVSK REGION WITH THE HELP OF STATISTICAL METHODS |
| Authors: | Kokovin, A. Dubinin, N. Guseva, O. Balabaev, K. Коковин, А. В. Дубинин, Н. Н. Гусева, О. С. Балабаев, К. |
| Issue Date: | 2018 |
| Publisher: | Издательство УМЦ УПИ |
| Citation: | Сравнение результатов теста на понимание математики в городах Свердловской области с применением статистических методов / А. В. Коковин, Н. Н. Дубинин, О. С. Гусева, К. Балабаев // XII Международная конференция «Российские регионы в фокусе перемен». Екатеринбург, 16-18 ноября 2017 г. : сборник докладов. — Екатеринбург : Издательство УМЦ УПИ, 2018. — Ч. 1. — С. 252-259. |
| Abstract: | The aim of the study is to compare the results of diagnosing of mathematic understanding in two towns of Sverdlovsk region (Novouralsk and Verkhnyaya Pyshma) with a comparable level of school education. Research methods: conducting diagnostics at general schools among pupils of grades 5–11 and comparison of obtained results. Conclusions: the diagnostic of understanding of basics in mathematics provides an opportunity to identify the pupils’ problem areas; the diagnostic results in both towns vary significantly; many students have a poor understanding of some basic issues in mathematics. Цель исследования – сравнение результатов диагностики понимания математики в двух городах Свердловской области с сопоставимым уровнем школьного образования (Новоуральск и Верхняя Пышма). Методы исследования: проведение диагностики в общеобразовательных школах среди учащихся 5–11 классов; сравнение полученных результатов. Выводы: диагностика понимания основ математики даёт возможность выявить проблемные зоны учащихся; результаты диагностики в обоих городах существенно различаются; многие учащиеся слабо понимают некоторые из основных положений математики. |
| Keywords: | EFFICIENCY OF EDUCATION MATHEMATICAL EDUCATION EDUCATION QUALITY EDUCATION QUALITY MANAGEMENT DIAGNOSTICS OF EDUCATION QUALITY ЭФФЕКТИВНОСТЬ ОБРАЗОВАНИЯ МАТЕМАТИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ КАЧЕСТВО ОБРАЗОВАНИЯ УПРАВЛЕНИЕ КАЧЕСТВОМ ОБРАЗОВАНИЯ ДИАГНОСТИКА КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАНИЯ |
| URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/60848 |
| Conference name: | XII Международная конференция «Российские регионы в фокусе перемен» |
| Conference date: | 16.10.2017-18.10.2018 |
| ISBN: | 978-5-8295-0582-0 |
| Origin: | Российские регионы в фокусе перемен. — Ч. 1. — Екатеринбург, 2018 |
| Appears in Collections: | Междисциплинарные конференции, семинары, сборники |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 978-5-8295-0582-0_2018_25.pdf | 273,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.