Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/54853
Title: Исследование факторов неопределенности при принятии маркетинговых решений
Other Titles: Research of the uncertainty factor while taking marketing decisions
Authors: Гордеев, Г. Д.
Слабинский, С. В.
Gordeev, G. D.
Slabinskiy, S. V.
Issue Date: 2010
Publisher: УрФУ
Citation: Гордеев Г. Д. Исследование факторов неопределенности при принятии маркетинговых решений / Г. Д. Гордеев, С. В. Слабинский // Вестник УГТУ - УПИ. Серия экономика и управление. — 2010. — № 2. — С. 43-52.
Abstract: Изучено понятие неопределенности при принятии маркетинговых решений, дана классификация факторов неопределенности. Представлены результаты проводимого исследования об уровне неопределенности на предприятиях Свердловской области. Дана оценка информационной обеспеченности менеджеров, принимающих решения в сфере маркетинга. Представлена методика, определяющая необходимость сбора дополнительной информации при принятии решения.
The notion of uncertainty while taking marketing decisions is studied and the classification of uncertainty factors is provided. The article presents the results of the conducted research of the level of uncertainty at the enterprises of Sverdlovsk region. The level of information supply of the managers taking financial decisions in the marketing sphere is evaluated. The methodology stipulating the need to collect additional information while taking a decision is put forward.
Keywords: MARKETING DECISION
UNCERTAINTY
RISK
INFORMATION SUPPLY
RESEARCH
МАРКЕТИНГОВОЕ РЕШЕНИЕ
НЕОПРЕДЕЛЕННОСТЬ
РИСК
ОБЕСПЕЧЕННОСТЬ ИНФОРМАЦИЕЙ
ИССЛЕДОВАНИЕ
URI: http://hdl.handle.net/10995/54853
ISSN: 2071-5692
Origin: Вестник УГТУ–УПИ. Серия экономика и управление. — 2010. — № 2
Appears in Collections:Вестник УрФУ. Серия экономика и управление

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_2010_2_005.pdf381,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.