Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54751
Title: Особенности ранжирования рынков во внешнеэкономической деятельности предприятия
Other Titles: Market ranking peculiarities in foreign-economic activity at enterprises
Authors: Андреев, А. М.
Кельчевская, Н. Р.
Andreev, A. M.
Kelchevskaya, N. R.
Issue Date: 2011
Publisher: УрФУ
Citation: Андреев А. М. Особенности ранжирования рынков во внешнеэкономической деятельности предприятия / А. М. Андреев, Н. Р. Кельчевская // Вестник УрФУ. Серия экономика и управление. — 2011. — № 2. — С. 4-11.
Abstract: На основе изучения особенностей внешнеэкономической деятельности (ВЭД) предприятий в посткризисный период определены ключевые задачи и предложен алгоритм формирования политики экспортных продаж продукции, отражены основные виды ограничений рынков сбыта, проведено ранжирование зарубежных рынков на примере предприятия-экспортёра.
Peculiarities of foreign-economic activity of enterprises during the post-crisis period are studied and its key tasks are defined. An algorithm forming the policy of export sales is put forward. Basic types of product markets limitations are described and foreign markets are ranked from a view-point of an exporting enterprise.
Keywords: FOREIGN-ECONOMIC ACTIVITY
MARKET APPEAL
COMPETITIVE POSTURE
STRATEGIC ECONOMIC ZONE
LIMITATION OF PRODUCT MARKETS
MARKET RANKING
ВНЕШНЕЭКОНОМИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ПРИВЛЕКАТЕЛЬНОСТЬ РЫНКОВ
КОНКУРЕНТНОЕ ПОЛОЖЕНИЕ
СТРАТЕГИЧЕСКАЯ ЗОНА ХОЗЯЙСТВОВАНИЯ
ОГРАНИЧЕНИЕ РЫНКА СБЫТА
РАНЖИРОВАНИЕ РЫНКОВ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54751
ISSN: 2071-5692
Origin: Вестник УрФУ. Серия экономика и управление. — 2011. — № 2
Appears in Collections:Вестник УрФУ. Серия экономика и управление

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_2011_2_001.pdf831,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.