Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54428
Title: Роль рефлексии в поддержании профессионального здоровья учителя
Other Titles: The role of reflection in supporting of the teacher’s professional health
Authors: Pecherkina, A. A.
Печеркина, А. А.
Issue Date: 2017
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Печеркина А. А. Роль рефлексии в поддержании профессионального здоровья учителя / А. А. Печеркина // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2017. — Т. 23, № 4 (168). — С. 127-136.
Abstract: В статье представлены результаты исследования рефлексии как составляющей профессионального здоровья учителя. В исследовании приняли участие 70 учителей школ. Установлено, что у учителей в наибольшей степени выражена системная рефлексия, которая изменяется с увеличением стажа работы в школе. В структуре профессионального здоровья выделена наибольшая взаимосвязь эмоционального и рефлексивного компонентов. Показано, что системная рефлексия позволяет сохранять профессиональное здоровье учителя.
In the following article the results of the study regarding reflection as a component of the teacher’s professional health is examined. 70 school teachers participated in the survey. It was marked out that the teachers have the most expressed systematic reflection, which varies depending on the work experience. Regarding the structure of professional health, the greatest interconnection of emotional and reflexive components was identified. It was proved that the systematic reflection enables teachers to preserve professional health.
Keywords: ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ЗДОРОВЬЕ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ЗДОРОВЬЕ УЧИТЕЛЯ
РЕФЛЕКСИЯ
РЕФЛЕКСИВНОСТЬ
СИСТЕМНАЯ РЕФЛЕКСИЯ
ИНТРОСПЕКЦИЯ
КВАЗИРЕФЛЕКСИЯ
PROFESSIONAL HEALTH
TEACHER’S PROFESSIONAL HEALTH
REFLECTION
REFLEXIVITY
SYSTEMATIC REFLECTION
INTROSPECTION
QUASIREFLECTION
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54428
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=30766845
ISSN: 2587-7151
2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2017. Т. 23. № 4 (168)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2017-168-16.pdf2,56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.