Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/54300
Title: | Алгебраический подход к обучению проектной и исследовательской деятельности |
Other Titles: | Algebraic approach to training for project and research activities |
Authors: | Melnikov, Y. B. Solovyanov, V. B. Shirpuzhev, S. V. Мельников, Ю. Б. Соловьянов, В. Б. Ширпужев, С. В. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | УрФУ |
Citation: | Мельников Ю. Б. Алгебраический подход к обучению проектной и исследовательской деятельности / Ю. Б. Мельников, В. Б. Соловьянов, С. В. Ширпужев // EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе : материалы международной научно-методической конференции (НОТВ-2017). — Екатеринбург: УрФУ, 2017. — C. 344-349. — Режим доступа: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54300 |
Abstract: | The aim of this work is to identify the underlying differences between research and design activities so that, on this basis, to organize training for these activities. The study is theoretical in nature with the testing results in the scientific discussion and analysis of the use in the practice of teaching. The training these activities based on the author's interpretation of the concept of «strategy» and the algebraic approach to implementation strategies, which is a system of three components: 1) the basic strategies; 2) the typical model transformations and typical model combinations of strategies; 3) the mechanism for approximation. It is shown that the main difference between design and research activity related to different nature, the priority reference models and characteristics of adequacy. Цель состоит в выявлении базовых различий между исследовательской и проектной деятельностью и определении путей обучения этим видам деятельности при обучении математике. Исследование носит теоретический характер с апробацией результатов в ходе научного обсуждения и анализа практики обучения. Обучение указанным видам деятельности основано на авторской трактовке понятия «стратегия деятельности» и алгебраическом подходе к реализации стратегий, понимаемом как система из трех компонентов: 1) система базовых стратегий; 2) система типовых преобразований и типовых комбинаций стратегий; 3) механизм аппроксимирования. Показано, что главное отличие проектной от исследовательской деятельности состоит в характере приоритетных эталонных моделей и характеристик адекватности. |
Keywords: | LEARNING MATH ALGEBRAIC APPROACH STRATEGY ACTIVITIES THE ADEQUACY OF THE MODEL ОБУЧЕНИЕ МАТЕМАТИКЕ АЛГЕБРАИЧЕСКИЙ ПОДХОД СТРАТЕГИЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ АДЕКВАТНОСТЬ МОДЕЛИ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/54300 |
Conference name: | Международная научно-методическая конференция «EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017» |
Conference date: | 25.04.2017-27.04.2017 |
Origin: | EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017. — Екатеринбург, 2017 |
Appears in Collections: | Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
notv_2017_56.pdf | 715,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.