Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/54294
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLokshin, M. D.en
dc.contributor.authorBoyarsky, M. D.en
dc.contributor.authorЛокшин, М. Д.ru
dc.contributor.authorБоярский, М. Д.ru
dc.date.accessioned2017-12-17T15:26:42Z-
dc.date.available2017-12-17T15:26:42Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationЛокшин М. Д. Проблемы повышения уровня понимания и усвоения в вузовском курсе математики / М. Д. Локшин, М. Д. Боярский // EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе : материалы международной научно-методической конференции (НОТВ-2017). — Екатеринбург: УрФУ, 2017. — C. 301-306. — Режим доступа: http://hdl.handle.net/10995/54294ru
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10995/54294-
dc.description.abstractThe purpose of the research is to conduct a didactic analysis of the contents of mathematical courses, to identify opportunities for increasing the level of mathematical preparation of students due to the pedagogical potential of mathematical education. Hypothesis of the research. Increasing the level of mathematical preparation of students can be achieved if the subject content of mathematical courses is formed on the basis of didactic categories of «understanding» and «mastering». Methods of research: analysis of the content of existing mathematical courses; own pedagogical practice; the study of advanced domestic and foreign experience; modeling of pedagogical situations; practical testing. Result of the research. A didactic cycle was constructed, including the stages: understanding, mastering, actualization and application. An approach is proposed for selecting the subject content of mathematics courses based on this cycle.en
dc.description.abstractЦель исследования – провести дидактический анализ содержания математических курсов, выявить возможности повышения уровня математической подготовки студентов за счет педагогического потенциала математического образования. Гипотеза исследования. Повышение уровня математической подготовки студентов можно достигнуть, если сформировать предметное содержание математических курсов на основе дидактических категорий «понимание» и «усвоение». Методы исследования: анализ содержания существующих математических курсов; собственная педагогическая практика; изучение передового отечественного и зарубежного опыта; моделирование педагогических ситуаций; практическая апробация. Результат исследования. Построен дидактический цикл, включающий этапы: понимание, усвоение, актуализация и применение. Предложен подход к отбору предметного содержания курсов математики, основанный на этом цикле.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherУрФУru
dc.relation.ispartofEDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017. — Екатеринбург, 2017ru
dc.subjectMATHEMATICAL EDUCATIONen
dc.subjectUNDERSTANDINGen
dc.subjectMASTERINGen
dc.subjectDIDACTIC CYCLEen
dc.subjectCONTENT OF MATHEMATICAL COURSESen
dc.subjectМАТЕМАТИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕru
dc.subjectПОНИМАНИЕru
dc.subjectУСВОЕНИЕru
dc.subjectДИДАКТИЧЕСКИЙ ЦИКЛru
dc.subjectСОДЕРЖАНИЕ МАТЕМАТИЧЕСКИХ КУРСОВru
dc.titleПроблемы повышения уровня понимания и усвоения в вузовском курсе математикиru
dc.title.alternativeProblems of increasing level of understanding and mastering in the higher school courses of mathematicsen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.conference.nameМеждународная научно-методическая конференция «EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017»ru
dc.conference.date25.04.2017-27.04.2017-
local.description.firstpage301-
local.description.lastpage306-
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notv_2017_50.pdf568,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.