Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54275
Title: Учебно-методическое обеспечение процесса информатизации высшего образования
Other Titles: Educational and methodological support of higher school training informatization process
Authors: Zolkina, A. V.
Lomonosova, N. V.
Золкина, А. В.
Ломоносова, Н. В.
Issue Date: 2017
Publisher: УрФУ
Citation: Золкина А. В. Учебно-методическое обеспечение процесса информатизации высшего образования / А. В. Золкина, Н. В. Ломоносова // EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе : материалы международной научно-методической конференции (НОТВ-2017). — Екатеринбург: УрФУ, 2017. — C. 202-206. — Режим доступа: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54275
Abstract: Recent trends in training informatization sphere necessitate application of all kinds of digital, electronic and informational communication resources Top-priority factor impelling higher education institutions to apply modern electronic educational resources is necessity of dynamic enhancement of education quality. In this case, qualitative performance can depend on numerous factors: administration, staff, resource availability, laws and regulations, motivation. Problems of educational and methodological support of higher school training informatization process are growing more urgent. In this paper, prerequisites of effective educational process management considered in terms of educational and methodological support are determined using analytical methods of higher school training informatization problems. The result of this study is rectification of key terminology and formulation of criteria of success of educational and methodological support of higher school training informatization.
Текущие тенденции в области информатизации образования объясняют необходимость применения всевозможных цифровых, электронных и информационно-коммуникационных ресурсов при обучении студентов вуза. Первоочередным фактором, побуждающим вузы использовать современные электронные образовательные ресурсы является необходимость динамичного повышения качества образования. В данном случае, качественная результативность может зависеть от многочисленных факторов: административных, кадровых, ресурсных, нормативно-правовых, мотивационных. Всё большую актуальность приобретает проблема учебно-методического обеспечения процесса информатизации в сфере высшего образования. В данной статье, при помощи аналитических методов исследования проблематики информатизации высшего образования, выявляются предпосылки эффективного управления образовательным процессом, рассматриваемые с позиции его учебно-методической поддержки. Обобщающим выводом служит уточнение ключевой терминологии и формулирование критериев успешности учебно-методического обеспечения информатизации в вузе.
Keywords: HIGHER SCHOOL TRAINING MANAGEMENT
EDUCATION INFORMATIZATION
ELECTRONIC DUCATIONAL RESOURCES
BLENDED EDUCATION
DIGITAL EDUCATIONAL AND METHODOLOGICAL COMPLEXES
OMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION
МЕНЕДЖМЕНТ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ЭЛЕКТРОННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ РЕСУРСЫ
СМЕШАННОЕ ОБУЧЕНИЕ СТУДЕНТОВ
ЭЛЕКТРОННЫЕ УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКИЕ КОМПЛЕКСЫ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54275
Conference name: Международная научно-методическая конференция «EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017»
Conference date: 25.04.2017-27.04.2017
Origin: EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017. — Екатеринбург, 2017
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notv_2017_33.pdf406,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.