Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/49088
Title: Волонтерская деятельность и социальное творчество
Other Titles: Volunteering and social creativity
Authors: Лаврова, Е. Ю.
Lavrova, E. Yu.
Issue Date: 2017
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Лаврова Е. Ю. Волонтерская деятельность и социальное творчество / Е. Ю. Лаврова // Высшее образование в России: история и современность : сборник научных трудов / науч. ред. М. А. Дьячкова ; отв. ред. О. Н. Томюк. — Екатеринбург : УрГПУ, 2017. — С. 270-274.
Abstract: В статье рассмотрена волонтерская деятельность в контексте социального творчества как один из значимых путей формирования и развития активности ребенка, проявления его инициативы. Волонтерская деятельность способствует развитию ключевых компетенций, придает социально значимую и личностно необходимую направленность способностям и интересам растущего человека, жизненному и профессиональному самоопределению.
The article considers the volunteer activity in the context of social creativity as one of the most significant ways of formation and development of the child’s activity, the manifestation of his initiative. Volunteer activity contributes to the development of key competencies, gives a socially significant and personally necessary direction to the abilities and interests of a growing person, contributes to life and professional self-determination.
Keywords: CREATIVITY
SOCIAL CREATIVITY
VOLUNTEER
VOLUNTEERING
ТВОРЧЕСТВО
СОЦИАЛЬНОЕ ТВОРЧЕСТВО
ВОЛОНТЕР
ВОЛОНТЕРСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
URI: http://hdl.handle.net/10995/49088
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=32429145
ISBN: 978-5-7186-0885-4
Origin: Высшее образование в России: история и современность. — Екатеринбург, 2017.
Appears in Collections:Междисциплинарные конференции, семинары, сборники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HE_in_Russia-2017-52.pdf120,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.