Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/49083
Title: Готовность к обучению чтению у детей старшего дошкольного возраста
Other Titles: Readiness for teaching reading of children of senior preschool age
Authors: Баянова, Е. В.
Bayanova, E. V.
Issue Date: 2017
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Баянова Е. В. Готовность к обучению чтению у детей старшего дошкольного возраста / Е. В. Баянова // Высшее образование в России: история и современность : сборник научных трудов / науч. ред. М. А. Дьячкова ; отв. ред. О. Н. Томюк. — Екатеринбург : УрГПУ, 2017. — С. 251-254.
Abstract: В статье рассмотрены новообразования, характерные для старшего дошкольного возраста, которые способствуют становлению готовности ребенка к обучению чтению, а также факторы, благоприятствующие формированию мотивации к обучению чтению.
The article considers the new formations which are characteristic for the senior preschool age and which contribute to the child’s readiness to reading, the factors that favor the formation of motivation for reading.
Keywords: SPEECH DEVELOPMENT OF PRESCHOOL CHILDREN
READING AS A TYPE OF SPEECH ACTIVITY
ARBITRARY ATTENTION
ARBITRARY MEMORIZATION
NOTIONAL EDUCATION
РЕЧЕВОЕ РАЗВИТИЕ ДОШКОЛЬНИКОВ
ЧТЕНИЕ КАК ВИД РЕЧЕВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
ПРОИЗВОЛЬНОЕ ВНИМАНИЕ
ПРОИЗВОЛЬНОЕ ЗАПОМИНАНИЕ
СМЫСЛОВОЕ ВОСПИТАНИЕ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/49083
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=32425058
ISBN: 978-5-7186-0885-4
Origin: Высшее образование в России: история и современность. — Екатеринбург, 2017.
Appears in Collections:Междисциплинарные конференции, семинары, сборники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HE_in_Russia-2017-48.pdf117,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.