Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/49042
Title: | Сравнительный анализ института высшего образования в России и США |
Other Titles: | Comparative analysis of higher education institutes in Russia and the USA |
Authors: | Дьячкова, А. В. Андреева, Е. В. Dyachkova, A. V. Andreyeva, E. V. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Дьячкова А. В. Сравнительный анализ института высшего образования в России и США / А. В. Дьячкова, Е. В. Андреева // Высшее образование в России: история и современность : сборник научных трудов / науч. ред. М. А. Дьячкова ; отв. ред. О. Н. Томюк. — Екатеринбург : УрГПУ, 2017. — С. 61-64. |
Abstract: | В статье рассмотрен институт высшего образования в России и США, дан сравнительный анализ высших школ России и США, показано, что российское образование в настоящее время находится в стадии реформирования. The article considers the institute of higher education in Russia and the USA, gives the comparative analysis of the higher education institutions of Russia and the USA; it is shown that Russian education is in the process of reforming. |
Keywords: | HIGHER EDUCATION AUTONOMY OF THE UNIVERSITY ELITIST EDUCATION PARTNERSHIP OF THE PRIVATE AND PUBLIC SECTORS BOLOGNA PROCESS UNIVERSITY RATING INDIVIDUALIZATION OF EDUCATION INDIVIDUAL EDUCATIONAL ROUTE ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ АВТОНОМИЯ УНИВЕРСИТЕТОВ ЭЛИТАРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПАРТНЕРСТВО ЧАСТНОГО И ГОСУДАРСТВЕННОГО СЕКТОРА БОЛОНСКИЙ ПРОЦЕСС РЕЙТИНГ УНИВЕРСИТЕТОВ ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ИНДИВИДУАЛЬНЫЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ МАРШРУТ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/49042 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=30583026 |
ISBN: | 978-5-7186-0885-4 |
Origin: | Высшее образование в России: история и современность. — Екатеринбург, 2017. |
Appears in Collections: | Междисциплинарные конференции, семинары, сборники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
HE_in_Russia-2017-10.pdf | 117,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.