Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/46636
Title: | Концепция педагогической фасилитации: понятие и сущность |
Other Titles: | The concept of pedagogical facilitation: the concept and essence |
Authors: | Загоруля, Т. Б. Zagorulya, T. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Уральский федеральный университет |
Citation: | Загоруля Т. Б. Концепция педагогической фасилитации: понятие и сущность / Т. Б. Загоруля // XX Международная конференция памяти профессора Л. Н. Когана «Культура, личность, общество в современном мире: Методология, опыт эмпирического исследования», 16-18 марта 2017 г., Екатеринбург. — Екатеринбург: УрФУ, 2017. — С. 1039-1046. |
Abstract: | В статье рассматривается авторская концепция педагогической фасилитации студентов как носителей инновационной культуры, реализуемая в условиях преемственности педагогической и андрагогической модели. Данная концепция была разработана на основе феноменологической теории актуализации личности, она включает в себя социокультурные основания, методологический и теоретический концепты, имеет ядро, а также две теоретические модели: детерминации личности носителей инновационной культуры и структурно-функциональную модель актуализации личности студентов как носителей инновационной культуры. In the article the author's concept pedagogical of facilitation of students as bearers of innovation culture, implemented in terms of continuity of pedagogical and andragogical model. This concept has been developed on the basis of the phenomenological theory of actualization of personality, it includes socio-cultural foundation, methodological and theoretical concepts, has a nucleus, as well as twotheoretical models: the determination of the person of innovation culture and structural-functional model of actualization of the person of students as bearers of innovation culture. |
Keywords: | FACILITATION PEDAGOGICAL CONCEPT OF FACILITATION ACTUALIZATION OF THE PERSON OF STUDENTS AS BEARERS OF INNOVATION CULTURE ANDRAGOGY ACMEOLOGY ASSERTIVE BEHAVIOR ФАСИЛИТАЦИЯ КОНЦЕПЦИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ФАСИЛИТАЦИИ АКТУАЛИЗАЦИЯ ЛИЧНОСТИ СТУДЕНТОВ КАК НОСИТЕЛЕЙ ИННОВАЦИОННОЙ КУЛЬТУРЫ АНДРАГОГИКА АКМЕОЛОГИЯ АССЕРТИВНОЕ ПОВЕДЕНИЕ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/46636 |
Conference name: | XX Международная конференция памяти профессора Л.Н. Когана «Культура, личность, общество в современном мире: методология, опыт эмпирического исследования» |
Conference date: | 16.03.2017-18.03.2017 |
ISBN: | 978-5-91256-358-4 |
Origin: | Культура, личность, общество в современном мире: методология, опыт эмпирического исследования. — Екатеринбург, 2017 |
Appears in Collections: | Когановские чтения |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
klo_2017_117.pdf | 332,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.