Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/44543
Title: Содержательные особенности рекламного текста в сфере цветочного бизнеса
Other Titles: The denotative meaning features of advertising texts in the sphere of flower business
Authors: Shvalyeva, A.
Швалёва, А. Э.
Issue Date: 2016
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Швалёва А. Э. Содержательные особенности рекламного текста в сфере цветочного бизнеса / А. Э. Швалёва // Стратегии развития социальных общностей, институтов и территорий : материалы II Международн. науч.-практ. конф. Екатеринбург, 18–20 апреля 2016 г. : в 2-х т. — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2016.— Т. 2. — С. 151-153.
Abstract: The article explains the denotative meaning features of the advertising text in the flower business. The author has revealed a set of actual occasions when the flower bouquets can be presented; the author noted that every occasion contains the set of advertising texts accompanying the floral arrangements. Eventually the author was concerned about the content of these texts and the content itself contains the keygroups of meanings that are peculiar to the flower business sphere.
В статье рассматриваются содержательные особенности рекламного текста в сфере цветочного бизнеса. Автор выявил набор актуальных поводов дарения цветочных букетов, отметил, что каждый повод концентрирует вокруг себя набор рекламных текстов, сопровождающих цветочные композиции. Интерес представляет содержание данных рекламных текстов, которое транслирует группы ключевых смыслов, свойственные сфере флористики.
Keywords: FLOWER BUSINESS
THE ADVERTISING TEXT
THE DENOTATIVE MEANING FEATURES
THE KEY MEANING
THE OCCASION
ЦВЕТОЧНЫЙ БИЗНЕС
РЕКЛАМНЫЙ ТЕКСТ
СОДЕРЖАТЕЛЬНЫЕ ОСОБЕННОСТИ
КЛЮЧЕВОЙ СМЫСЛ
ПОВОД ДАРЕНИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/44543
Conference name: II Международная научно-практическая конференция «Стратегии развития социальных общностей, институтов и территорий»
Conference date: 18.04.2016-20.04.2016
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=29082731
ISBN: 978-5-7996-1952-7
978-5-7996-1971-8 (т. 2)
Origin: Стратегии развития социальных общностей, институтов и территорий. Т. 2. — Екатеринбург, 2016.
Appears in Collections:Конференции, семинары, сборники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
srsoit_2016_2_045.pdf592,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.