Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/3795
Title: Наставничество как форма интеллектуального общения
Other Titles: Teaching as the form of intellectual dialogue
Authors: Кущ, Т. В.
Kushch, T. V.
Issue Date: 2011
Publisher: Изд-во Урал. ун-та
Citation: Кущ Т. В. Наставничество как форма интеллектуального общения / Т. В. Кущ // Античная древность и средние века. — Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2011. — Вып. 40: К 50-летию Уральской школы византиноведения. — С. 352-362.
Abstract: In this article relations between a teacher and a pupil what were one of the forms of intellectual dialogue in Byzantium are considered. Teaching is analyzed on an example of studying of relations of the Byzantine author and the politician of XIVth century by Demetrios Kydones with his pupils.
Keywords: ИСТОРИЯ
ИСТОРИЯ СРЕДНИХ ВЕКОВ
СРЕДНИЕ ВЕКА (ИСТОРИЯ)
ИСТОРИЯ ВИЗАНТИИ
ВИЗАНТИЯ (ИСТОРИЯ)
ВИЗАНТИЙСКАЯ КУЛЬТУРА
URI: http://hdl.handle.net/10995/3795
http://elar.urfu.ru/handle/10995/3795
ISSN: 0320-4472
Origin: Античная древность и средние века. 2011. Вып. 40: К 50-летию Уральской школы византиноведения
Appears in Collections:Античная древность и средние века

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
adsv-40-25.pdf346,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.