Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/34196
Title: Методологические проблемы социологической концептуализации понятия аудитории СМИ
Other Titles: Methodological problems of sociological conceptualization of the notion of media audience
Authors: Кораблева, Г. Б.
Горелов, С. В.
Korableva, G. B.
Gorelov, S. V.
Issue Date: 2015
Publisher: Сургутский государственный педагогический университет
Citation: Методологические проблемы социологической концептуализации понятия аудитории СМИ / Г. Б. Кораблева, С. В. Горелов // Вестник Сургутского государственного педагогического университета. — 2015. — № 2 (35). — С. 44-49.
Abstract: В статье рассматривается специфика социологического подхода к исследованию аудитории средств массовой информации. Особое внимание уделяется проблемам теоретико-методологического анализа понятий «аудитория» и «аудитория СМИ», их общим и специфическим признакам. Даётся типология аудиторий СМИ и характеризуются факторы их формирования.
The article deals with the specifics of the sociological approach to the study of the media's audience. Particular attention is given to theoretical and methodological analysis of the concepts of «audience» and «media audience», their general and specific characteristics. Given typology media audiences and are characterized by factors of their formation.
Keywords: АУДИТОРИЯ
ВИДЫ АУДИТОРИЙ
АУДИТОРИЯ СМИ
СОЦИАЛЬНАЯ ОБЩНОСТЬ
ОБЩИЕ ПРИЗНАКИ АУДИТОРИИ
СПЕЦИФИЧЕСКИЕ ПРИЗНАКИ АУДИТОРИИ СМИ
ФАКТОРЫ ФОРМИРОВАНИЯ АУДИТОРИИ СМИ
AUDIENCE
TYPES OF AUDIENCE
AUDIENCE OF MASS MEDIA
SOCIAL COMMUMITY
COMMON SIGNS OF AN AUDIENCE
THE SPECIFIC FEATURES OF THE MEDIA AUDIENCE
FACTORS OF THE MEDIA AUDIENCE
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/34196
Origin: Вестник Сургутского государственного педагогического университета. 2015. № 2 (35)
Appears in Collections:Публикации сотрудников

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
korableva_gorelov_vestnik_2015_2_44-49.pdf177,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.