Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/32531
Title: | Гуманизация исторического образования в условиях «борьбы за историю» |
Other Titles: | Humanization of historical education in the conditions of «the struggle for history» |
Authors: | Butina, S. Бутина, С. Л. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Уральский федеральный университет |
Citation: | Бутина С. Л. Гуманизация исторического образования в условиях «борьбы за историю» [Электронный ресурс] / С. Л. Бутина // XVIII Международная конференция памяти проф. Л.Н. Когана «Культура, личность, общество в современном мире: Методология, опыт эмпирического исследования», 19-20 марта 2015 г., г. Екатеринбург. — Екатеринбург : [УрФУ], 2015. — С. 834-845. |
Abstract: | Article "Humanization of historical education in the conditions of «the struggle for history»" by S. Butina is devoted to the problem of realization of the Historical-cultural standard, the creation of a "unified history textbook," the regionalization of history education in Russia. The author draws attention to the specificity of the cultural situation of postmodernism, in which the Historical-cultural standard of teaching history is introducting in Russia. The main problem arising - from the author's perspective - on the intersection of cultural reality and attitudes of the Cultural-historical standard, is the formation of the subjectivity of the learner. Статья Бутиной С.Л. «Гуманизация исторического образования в условиях «борьбы за историю»» посвящена проблеме реализации Историко-культурного стандарта, созданию «единого учебника истории», регионализации исторического образования в России. Автор обращает внимание на специфику культурной ситуации постмодернизма, без учета которой, с одной стороны, но в рамках которой, с другой стороны, происходит внедрение Историко-культурного стандарта преподавания истории в России. Основная проблема, возникающая с точки зрения автора на пересечении реальности культурной ситуации и установок Культурно-исторического стандарта, - это становление субъектности обучающегося. |
Keywords: | HUMANIZATION OF HISTORICAL EDUCATION HISTORICAL-CULTURAL STANDARD PEDAGOGY OF POSTMODERNISM THE SUBJECTIVITY OF THE LEARNER ГУМАНИЗАЦИЯ ИСТОРИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ ИСТОРИКО-КУЛЬТУРНЫЙ СТАНДАРТ ПЕДАГОГИКА ПОСТМОДЕРНИЗМА СУБЪЕКТНОСТЬ ОБУЧАЮЩЕГОСЯ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/32531 |
Conference name: | XVIII Международная конференция памяти профессора Л. Н. Когана «Культура, личность, общество в современном мире: методология, опыт эмпирического исследования» |
Conference date: | 19.03.2015-20.03.2015 |
ISBN: | 978-5-91416-008-8 |
Origin: | Культура, личность, общество в современном мире: методология, опыт эмпирического исследования. — Екатеринбург, 2015 |
Appears in Collections: | Когановские чтения |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
klo_2015_99.pdf | 804,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.