Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/32531
Title: Гуманизация исторического образования в условиях «борьбы за историю»
Other Titles: Humanization of historical education in the conditions of «the struggle for history»
Authors: Butina, S.
Бутина, С. Л.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Бутина С. Л. Гуманизация исторического образования в условиях «борьбы за историю» [Электронный ресурс] / С. Л. Бутина // XVIII Международная конференция памяти проф. Л.Н. Когана «Культура, личность, общество в современном мире: Методология, опыт эмпирического исследования», 19-20 марта 2015 г., г. Екатеринбург. — Екатеринбург : [УрФУ], 2015. — С. 834-845.
Abstract: Article "Humanization of historical education in the conditions of «the struggle for history»" by S. Butina is devoted to the problem of realization of the Historical-cultural standard, the creation of a "unified history textbook," the regionalization of history education in Russia. The author draws attention to the specificity of the cultural situation of postmodernism, in which the Historical-cultural standard of teaching history is introducting in Russia. The main problem arising - from the author's perspective - on the intersection of cultural reality and attitudes of the Cultural-historical standard, is the formation of the subjectivity of the learner.
Статья Бутиной С.Л. «Гуманизация исторического образования в условиях «борьбы за историю»» посвящена проблеме реализации Историко-культурного стандарта, созданию «единого учебника истории», регионализации исторического образования в России. Автор обращает внимание на специфику культурной ситуации постмодернизма, без учета которой, с одной стороны, но в рамках которой, с другой стороны, происходит внедрение Историко-культурного стандарта преподавания истории в России. Основная проблема, возникающая с точки зрения автора на пересечении реальности культурной ситуации и установок Культурно-исторического стандарта, - это становление субъектности обучающегося.
Keywords: HUMANIZATION OF HISTORICAL EDUCATION
HISTORICAL-CULTURAL STANDARD
PEDAGOGY OF POSTMODERNISM
THE SUBJECTIVITY OF THE LEARNER
ГУМАНИЗАЦИЯ ИСТОРИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ИСТОРИКО-КУЛЬТУРНЫЙ СТАНДАРТ
ПЕДАГОГИКА ПОСТМОДЕРНИЗМА
СУБЪЕКТНОСТЬ ОБУЧАЮЩЕГОСЯ
URI: http://hdl.handle.net/10995/32531
Conference name: XVIII Международная конференция памяти профессора Л. Н. Когана «Культура, личность, общество в современном мире: методология, опыт эмпирического исследования»
Conference date: 19.03.2015-20.03.2015
ISBN: 978-5-91416-008-8
Origin: Культура, личность, общество в современном мире: методология, опыт эмпирического исследования. — Екатеринбург, 2015
Appears in Collections:Когановские чтения

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
klo_2015_99.pdf804,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.