Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/26121
Title: | Дифференциация в высшем образовании: основные концепции и подходы к изучению |
Other Titles: | Differentiation in higher education: the main concepts and approaches to study |
Authors: | Князев, Е. А. Дрантусова, Н. В. Knyazev, E. A. Drantusova, N. V. |
Issue Date: | 2012 |
Citation: | Князев Е. А. Дифференциация в высшем образовании: основные концепции и подходы к изучению / Е. А. Князев, Н. В. Дрантусова // Университетское управление: практика и анализ. — 2012. — № 5. — С. 43-52. |
Abstract: | Представлен обзор концепций изучения институционального многообразия в разных национальных контекстах. В качестве подходов к изучению нового институционального ландшафта российской высшей школы предложен «треугольник координации» Б. Кларка и стейкхолдерский подход. Обоснованы необходимость поощрения развития дифференциации в российском высшем образовании со стороны главного стейкхолде-ра - государства и использование более гибких инструментов образовательной политики (в частности, переход от иерархии приоритетов к широкому спектру равноправных приоритетов). In the article there are given different approaches to institutional diversity and differentiation analysis realized by foreign and Russian experts. B. Clark’s triangle of coordination and the stakeholders’ theory are proposed as a methodology for the analysis of emerging higher education landscape in Russia. The authors concluded that the state as a main stakeholder of higher education should have a wide range of priorities of the educational policy and more flexible instruments to encourage the differentiation and diversity in Russian higher education system. |
Keywords: | DIFFERENTIATION DIVERSITY CLASSIFICATION OF HIGHER EDUCATION INSTITUTES HIGHER EDUCATION POLICY STAKEHOLDERS OF HIGHER EDUCATION ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ ИНСТИТУЦИОНАЛЬНОЕ МНОГООБРАЗИЕ КЛАССИФИКАЦИЯ ВУЗОВ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПОЛИТИКА СТЕЙКХОЛДЕРЫ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/26121 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=18235646 |
ISSN: | 1999-6640 |
Origin: | Университетское управление: практика и анализ. 2012. № 5 |
Appears in Collections: | Университетское управление: практика и анализ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
unup-2012-05-04.pdf | 260,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.