Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/25260
Title: Страх и признание: антропологические аспекты исследования «общества потребления»
Other Titles: Fear and Recognition: Anthropological Approach to the Study of “Consumerist Society”
Authors: Сысолятин, А. А.
Sysolyatin, A. A.
Issue Date: 2014
Citation: Сысолятин А. А. Страх и признание: антропологические аспекты исследования «общества потребления» / А. А. Сысолятин // Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2014. — № 2 (128). — С. 49-54.
Abstract: Данная статья обращается к интерпретациям понятий «признание» и «страх» в философской традиции. Концепция борьбы за признание в «Феноменологии духа» Гегеля, ее философские интерпретации являются интересным материалом, на котором можно рассмотреть основания практик потребления. Предметом этих практик выступают глубинные основания человеческого существования: желание, борьба, страх.
The article offers the interpretation of the notions of fear and recognition in philosophical tradition. The basis for the consumption practices is analyzed from the perspective of the struggle for recognition, which is presented in Hegel’s Phenomenology of Spirit. Desire, fear and struggle lie at the heart of these practices.
Keywords: FEAR
RECOGNITION
LIMIT SITUATION
CONSUMER SOCIETY
EXPANSION
EXISTENTIAL PHILOSOPHY
СТРАХ
ПРИЗНАНИЕ
СИТУАЦИЯ
ОБЩЕСТВО ПОТРЕБЛЕНИЯ
ЭКЗИСТЕНЦИАЛЬНАЯ ФИЛОСОФИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/25260
ISSN: 2227-2291
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. 2014. № 2 (128)
Appears in Collections:Tempus et Memoria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2014-128-06.pdf160,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.