Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/24764
Title: | Некоторые аспекты новой образовательной парадигмы |
Other Titles: | Some aspects of the new educational paradigm |
Authors: | Vozmitel, I. G. Возмитель, И. Г. |
Issue Date: | 2014 |
Citation: | Возмитель И. Г. Некоторые аспекты новой образовательной парадигмы [Электронный ресурс] / И. Г. Возмитель // Новые образовательные технологии в вузе : материалы XI международной научно-методической конференции. — Екатеринбург, 2014. — Режим доступа: http://elar.urfu.ru/handle/10995/24764. |
Abstract: | The transformation of social consciousness in the development of information society implies a paradigm shift of education: professional competence involves possessing skills to work with online tools. The educational web-sites that provide distance learning is rapidly increasing, and, moreover, training materials are freely available. The use of Internet-technologies has become a measure of high professional competences of the specialists. Трансформация общественного сознания влечет смену парадигмы образования. Оперативное реагирование виртуальной образовательной среды вуза на мировые тренды развития информационного общества происходит посредством использования технологически насыщенного обучения (например, интернет-сервисы свободного доступа). Критическое восприятие информации и оценку ее точности и корректности необходимо воспитывать и развивать. |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/24764 |
Conference name: | XI международная научно-методическая конференция «Новые образовательные технологии в вузе» |
Conference date: | 18.02.2014-20.02.2014 |
Origin: | Новые образовательные технологии в вузе (HOTB-2014). — Екатеринбург, 2014 |
Appears in Collections: | Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
notv-2014-046.pdf | 417,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.