Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/22419
Title: СМИ как инструмент геобрендинга: механизм наведения сем в публицистических текстах
Other Titles: Mass Media as a tool of place branding: the mechanism of the seme guidance in journalistic texts
Authors: Дуреко, Е. Ю.
Dureko, E.
Issue Date: 2013
Citation: Дуреко Е. Ю. СМИ как инструмент геобрендинга: механизм наведения сем в публицистических текстах / Е. Ю. Дуреко // Брендинг малых и средних городов России: опыт, проблемы, перспективы. — Екатеринбург : УрФУ, 2013. — С. 49-54.
Abstract: В публикации говорится о формировании имиджа геополитического субъекта в текстах средств массовой информации. Рассматриваются особенности применения механизма наведения сем в публицистических текстах. Этот механизм служит эффективным инструментом геобрендинга.
In the article there is information about the image of geopolitical entity building in the texts of Mass Media. The peculiarities of the mechanism implementation of the seme guidance in journalistic texts are considered. This mechanism is an effective tool of place branding.
Keywords: ТРЕТЬЯ СТОЛИЦА
СЕМА
МЕДИАТЕКСТ
ГЕОБРЕНДИНГ
THE THIRD CAPITAL
SEME
MEDIATEXT
PLACE BRANDING
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/22419
Conference name: Брендинг малых и средних городов: опыт, проблемы, перспективы
Conference date: 28.03.2013-29.03.2013
Origin: Брендинг малых и средних городов: опыт, проблемы, перспективы. — Екатеринбург : УрФУ, 2013.
Appears in Collections:Конференции, семинары, сборники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
geobrand-2013-11.pdf130,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.