Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/21055
Title: Рекламный текст: компрессия vs гиперплеонастичность
Other Titles: Advertising text: compression vs hyperpleonasticity
Authors: Соболева, Е. Г.
Soboleva, E. G.
Issue Date: 2012
Citation: Соболева Е. Г. Рекламный текст: компрессия vs гиперплеонастичность / Е. Г. Соболева // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2012. — № 4 (107). — С. 72-77.
Abstract: Рассматриваются содержательные и языковые механизмы компрессии рекламного текста, а именно специфика отбора синтаксических конструкций и оценочная предикация. Антиномия жестких количественных параметров рекламного текста и избыточности рекламной информации исследуется на основе анализа регулярных моделей репрезентаций особого свойства рекламы - гиперплеонастичности.
Substantial and language mechanisms of the advertising text compression are being examined here, e.g. the special features of syntactic constructions’ selection and evaluative predication. Antinomy of strict quantitative parameters of the advertising text and redundancy of the commercial information are being examined on the basis of analysis of regular models of representations of the commercial special feature - hyperpleonasticity.
Keywords: РЕКЛАМНЫЙ ТЕКСТ
КОМПРЕССИЯ ТЕКСТА
ГИПЕРПЛЕОНАСТИЧНОСТЬ
АРГУМЕНТАЦИЯ
ADVERTISING TEXT
TEXT’S COMPRESSION
HYPERPLEONASTICITY
ARGUMENTATION
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/21055
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=18780937
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2012. № 4 (107)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2012-107-10.pdf106,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.